۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

عمق اسکله بندر تجاری گناوه به ۵ متر افزایش می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اتمام فاز نخست طرح توسعه جامعه در بندر گناوه، عمق کانال دسترسی این بندر به پنج متر و با قابلیت تردد شناور‌های دو هزار تُنی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۹

عمق اسکله بندر تجاری گناوه به ۵ متر افزایش می‌یابد

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست بررسی مشکلات تجار و بازرگانان گناوه‌ای با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معیشت بیش از ۹۰ درصد مردم بنادر استان بوشهر به دریا و دریانوردی وابسته بوده بنابراین تغییر و تحول در این بخش تأثیر مستقیم و گسترده‌ای بر زندگی و رفاه مردم خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از طرح‌های اصلی در بنادر استان ساماندهی موتورلنج‌های سنتی است که هرگونه تصمیم‌گیری در چارچوب سیاست‌ها‌ی ابلاغی است.

وی با اشاره به تحولات زیرساختی در بندر گناوه خاطرنشان کرد: در بندر گناوه پروژه‌های عمرانی مهمی از جمله ساخت اسکله به طول ۲۰۰ متر نیز در مرحله نهایی شدن می‌باشد.

شکیبی‌نسب افزود: این پروژه‌ها نه تنها ظرفیت بندر را برای پذیرش کشتی‌های بزرگ‌تر افزایش می‌دهد بلکه نقش مهمی در بهبود ایمنی دریانوردی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: با اتمام فاز نخست طرح توسعه جامع در بندر گناوه، عمق کانال دسترسی این بندر به پنج متر و با قابلیت تردد شناور‌های دو هزار تنی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این اداره کل با تمام توان در تلاش است تا انتظارات به حق مردم و بازرگانان منطقه را برآورده کند.

شکیبی‌نسب افزود: در این حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری، ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها و فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای افزایش حجم تجارت از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر محسوب می‌شود.

در این نشست که همزمان با میز خدمت فرمانداری شهرستان گناوه برگزار شد دریانوردان از نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم خواستار رسیدگی برای صدور مجوز سفیر جدید ملوانان شدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار