۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

سرمایه گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری امارات در بنادر لجستیکی بریتانیا

اپراتور اماراتی DP World اعلام کرده است که ۱.۳ میلیارد دلار برای توسعه دروازه لندن، پیشرفته‌ترین و یکپارچه‌ترین منطقه لجستیکی بریتانیا، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هدف این سرمایه‌گذاری تبدیل دروازه لندن به بزرگترین بندر کانتینری بریتانیا در مدت ۵ سال است.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۳

سرمایه گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری امارات در در بنادر لجستیکی بریتانیا

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز، قرار است طی این سرمایه‌گذاری ظرفیت بندر دروازه لندن افزایش یافته و مجموع اسکله‌ها به شش برسد که توانایی پذیرش بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان را خواهند داشت.

«سلطان احمد بن سلیم»، رئیس گروه و مدیرعامل شرکت DP World، در این زمینه گفت: «DP World London Gateway با متصل کردن صادرکنندگان داخلی به بازار‌های جهانی و ارائه زنجیره تأمین حیاتی برای کل اقتصاد، به جریان تجارت بریتانیا در آینده کمک قابل‌توجهی می‌کند.»

بر‌اساس این گزارش، تا پایان دهه حاضر، اسکله کامل با طول بیش از ۲.۵ کیلومتر می‌تواند به طور همزمان شش کشتی، هر کدام با طول بیش از ۴۰۰ متر را در خود جای دهد. همچنین دارای بلندترین جرثقیل‌های اسکله اروپا نیز خواهد بود.

توسعه این منطقه، علاوه بر ۱۲۰۰ شغل حال حاضر، ۴۰۰ شغل جدید دائمی ایجاد می‌کند و نقطه اوج برنامه رشد سریع برای منطقه لجستیکی Thames Estuary است که در سال ۲۰۱۳ میلادی افتتاح شد و به عنوان کاتالیزوری برای بازسازی اقتصادی عمل کرده است.

توسعه کامل این دروازه هزینه‌ای بیش از حدود چهار میلیارد دلار برای DP World به همراه دارد تا این مکان را به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هاب‌های لجستیکی بریتانیا تبدیل کند که حدود دو میلیون TEU را سالانه اداره خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که این هاب به یک اسکله چهارم به ارزش ۴۵۵ میلیون دلار آمریکا نیز مجهز خواهد شد که برای اولین بار یک اسکله به‌طور کامل از برق تغذیه می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار