۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

توقیف ۳۰ شناور صید و صیادی متخلف در سواحل بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: ۳۰ فروند قایق و لنج بدون هویت و فاقد مجوز به‌دلیل صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات در سواحل استان شناسایی و توقیف شدند.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۹

توقیف ۳۰ شناور صید و صیادی متخلف در سواحل بوشهر

 

سرهنگ عبدالکریم غلامی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر صید آبزیان با روش «ترال کف» و «پرساین» را صید مخرب در آسیب رساندن به ذخایر زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس دانست و اظهار کرد: شیلات همه توان خود را برای مقابله با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و دفاع از حقوق صیادان قانونمند به کار گرفته است.

وی به عملیات‌های این مجموعه در برخورد با صید غیرمجاز در هفت ماه امسال پرداخت و پرداخت و بیان کرد: در این راستا در مهر ماه سال جاری تاکنون ۳۰ لنج صیادی، لنج بدون هویت و قایق بدون هویت در هنگام صید آبزیان با روش‌های مخرب در سواحل استان بوشهر توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر ادامه داد: در این راستا امسال تاکنون ۹ لنج صیادی و بدون هویت و ۲۱ قایق بدون هویت در سواحل استان بوشهر هنگام صید غیرمجاز شناسایی و توقیف شده است.

غلامی افزود: از شناور‌های متخلف انواع ادوات ممنوعه صید ترال شامل ۴۷ رشته تور ترال قایق و لنج، ۲۶ حلقه طناب و ۳۷ جفت تخته صید و انواع قلاب لانگ لاین کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با اشاره به کشف بیش از ۱۰ تُن انواع آبزیان قاچاق بیان کرد: برای ۳۰ شناور توقیف شده پرونده تخلف صادر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی با هشدار به متخلفان صیادی یادآور شد: عوامل یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز در سواحل استان بوشهر گشت‌زنی می‌کنند و با قاطعیت هرچه تمام با متخلفان در سواحل خلیج‌فارس برخورد قانونی خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار