۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

کاهش صادرات میگوی پرورشی در سال جاری

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از کاهش صادرات میگوی پرورشی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۶

کاهش صادرات میگوی پرورشی در سال جاری

 

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صادرات میگوی پرورشی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، ادامه داد: سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال صادرات میگوی پرورشی داشتیم که این رقم امسال به ۸ هزار و ۵۰۰ تُن کاهش داشته است.
خدایی با اشاره به اینکه امسال ۱۷ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو زیر کشت رفته است، گفت: پیش بینی می‌شود مجموع تولیدمیگوی کشور امسال به ۵۰ هزار تن برسد؛ امسال نیز همچون سال‌های گذشته پرورش دهندگان میگوی استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان نسبت به تولید میگو اقدام کرده اند.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آّبزیان ایران با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۸۰۰ هکتار مزرعه پرورش میگو در استان گلستان زیرکشت رفته است، گفت: پیش بینی مجموع تولید در این استان چهار هزار تُن است.
وی خاطرنشان ساخت: در مزارع زیرکشت رفته در استان سیستان و بلوچستان پیش بینی تولید سه هزار تُن میگو و در استان خوزستان نیز پیش بینی تولید سه هزار تُن را در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت که در مجموع این سه استان ۱۰ هزار تُن تولید خواهیم داشت.
وی بیان داشت: کاهش صادرات میگوی پرورشی در حالی است که در صادرات سایر آبزیان دریایی به غیر  از میگو رشد ۵۸ درصدی را تجربه کرده ایم.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: این میزان آبزیان به کشور‌های زیادی صادر شده‌اند که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده  که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.
 
 
 
 
 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار