۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

ضرورت تسریع در تهیه طرح جامع گردشگری جزیره شیدور

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان بر ضرورت تسریع در تهیه طرح جامع گردشگری جزیره شیدور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳

ضرورت تسریع در تهیه طرح جامع گردشگری جزیره شیدور

 

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سالهای اخیر شاهد افزایش تقاضای گردشگران و طبیعت گردان برای سفر به سواحل شرقی استان هرمزگان و نیز جزیره شیدور به عنوان یکی از زیباترین و بکرترین جزایر خلیج فارس هستیم.
مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، بیان داشت: ورود به جزیره شیدور نیازمند حفاظت محیط زیست این جزیره است که بتوانیم توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه را به دنبال داشته باشیم به همین دلیل، توسعه گردشگری شیدور با حساسیت زیادی از سوی اداره کل میراث فرهنگی پیگیری می
شود.
به گفته وی، در همین راستا با مصوبه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشارکت اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان قصد داریم طرح جامع گردشگری جزیره شیدور را تهیه و به دستگاه
ها و ادارات ذی ربط در استان جهت اجرایی شدن تهیه کنیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان با تأکید بر ضرروت تسریع در تهیه طرح جامع گردشگری جزیره شیدور، اذعان داشت: انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مدیریت منطقه پایدار جزیره شیدور همزمان با بزرگداشت هفته گردشگری نیز در همین راستا انجام شد.
وی با اشاره به ضرورت حفاظت پایدار جزیره همزمان با توسعه گردشگری شیدور، اذعان داشت: در حال حاضر امکان سفر به این جزیره از طریق روستای ساحی مقان در بندر لنگه برای گردشگران فراهم است و شاهد اقامت شبانه از طریق برپایی کمپ در شیدور هستیم.
محسنی تاکید کرد: در راستای کاهش آسیب
های زیست محیطی به شیدور به دلیل حضور گردشگران با تصویب طرحی ویژه به زودی اقامتهای شبانه که در قالب کمپ در این جزیره صورت میگیرد، ممنوع خواهد شد که این اقدام با همکاری اداره کل محیط زیست استان صورت خواهد گرفت.
جزیره شیدور، یکی از جزایر خلیج فارس از توابع بخش کیش شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره جزو مناطق حفاظت
شده محیط زیست کشور و یکی از مهمترین پناهگاههای پرندگانی همچون عقاب دریایی دم سفید و آبزیانی مانند لاکپشتهای دریایی، ماهیها و دلفینها در خلیجفارس است. شیدور به عنوان پناهگاه حیات وحش و آبسنگهای مرجانی دارای اهمیت بینالمللی است و از سال ۱۳۶۶ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
در سال
۱۳۹۵ از سوی دبیرخانه کنوانسیون گونههای مهاجر واقع در دفتر منطقهای یونپ در بانکوک، جزیره شیدور به عنوان یکی از زیستگاههای مهم لاکپشت دریایی معرفی شد و به شبکه مناطق مهم لاکپشتدریایی در اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا پیوست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار