۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

دستگیری قاچاقچیان احشام در آب‌های قشم

سرپرست پایگاه دریابانی قشم از دستگیری قاچاقچیان احشام در آب‌های این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: ۲۹ رأس دام قاچاق از این افراد کشف و توقیف شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۸

 

دستگیری قاچاقچیان احشام در آب‌های قشم

 

به گزارش مانا، سرهنگ یزدان خیرالهی با اعلام این خبر اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت زنی در حوز استحفاظی و کنترل مرزهای آبی بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس به یک فروند شناور تندرو حامل احشام قاچاق برخورد و به سرنشینان آن فرمان توقف دادند.

وی ادامه داد: در این میان قاچاقچیان بدون توجه به هشدار و فرمان ایست مرزبانان با انجام حرکت‌های خطرناک اقدام به تخلیه دام‌های زنده در دریا به قصد فرار و سبک‌سازی شناور خود کردند.

سرپرست پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: مرزبانان با دیدن این حرکت سرنشینان این شناور تندرو بی‌درنگ آن را تعقیب و با تنگ کردن عرصه بر آنها قایق را ناچار به توقف کرده و با اقدامات فنی و عملیاتی توانستند سه نفر از قاچاقچیان را بر روی دریا دستگیر و با تشکیل پرونده‌های جداگانه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کنند.

سرهنگ خیرالهی ارزش تقریبی احشام قاچاق کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان، چهار میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد دام زنده به قصد قاچاق و انتقال به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری شده بود که قاچاقچیان در این زمینه غافلگیر و ناکام شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار