۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده قاچاقچیان سوخت در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده قاچاقچیان سوخت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۷

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده قاچاقچیان سوخت در هرمزگان

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مجتبی قهرمانی با بیان اینکه مقابله قاطع و مؤثر با حمل کنندگان سوخت قاچاق در استان مستلزم همکاری مردم و متولیان امر با اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول است، گفت: به منظور دستیابی به این هدف به موازات ایجاد زیرساخت‌های لازم باید کار‌های خوب رسانه‌ای و فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه قضایی در کنار پلیس و شورای تأمین همه توان و امکانات خود را برای مقابله با قاچاق سوخت به کار گرفته‌ایم، تأکید کرد: همه باید از اقدامات پلیس در این خصوص حمایت کنند.

قهرمانی از خانواده افرادی که مبادرت به قاچاق سوخت به وسیله خودرو‌های شوتی و شناور‌ها می‌کنند هم خواست در کنار دستگاه قضایی و پلیس، تبعات و مخاطرات این اقدام را به فرزندان خود متذکر شوند و از ادامه اقدامات مجرمانه آنها ممانعت کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه از راه اندازی ایست و بازرسی موقت در جاده بندرعباس- میناب خبر داد و افزود: برای کنترل و برخورد با خودرو‌های شوتی و گازوئیل کِش، ایست و بازرسی در باند رفت جاده بندرعباس-میناب در محدوده دانشگاه هرمزگان راه اندازی می‌شود.

قهرمانی با تاکید بر برخورد همه‌جانبه با قاچاق سوخت در جاده‌ها، سواحل و دریا تصریح کرد: پرونده تصادفات قاچاقچیان سوخت به صورت ویژه در شعبه‌ای مجزا بررسی و رفتار آنها به مثابه اقدام نوعاً کُشنده بررسی می‌شود.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با هر گونه تخلف و ترک فعل در زمینه قاچاق سوخت نیز به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

گفتنی است، روزانه میزان قابل توجهی سوخت قاچاق از طریق جاده‌های مواصلاتی، به بخش‌های مختلف ساحلی استان هرمزگان رسیده و از طریق شناور‌های مختلف مانند قایق‌ها، لنج و با استفاده از اقلامی مانند مشک‌های پلاستیکی ماری‌شکل، به شناور‌های بزرگتر فروخته می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار