۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

رشد ۷۲ درصدی صادرات خاویار پرورشی

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به صادرات هزار و ۶۴۰ کیلو خاویار پرورشی از ابتدای سال جاری گفت: این آمار در مقایسه با میزان صادرات سال گذشته حاکی از رشد ۷۲ درصدی میزان صادرات خاویار پرورشی است.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۳

رشد ۷۲ درصدی صادرات خاویار پرورشی

 

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار اخذ شده میزان صادرات خاویار پرورشی از ابتدای امسال تا کنون به هزار و ۶۴۰ کیلو رسیده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: با توجه به صادرات ۹۵۲ کیلوگرم خاویار  پرورشی در سال گذشته، هم اکنون شاهد رشد ۷۲ درصدی صادرات این محصول شیلاتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه خاویار پرورشی ایران به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر کشور‌های هلند و اسپانیا، مهمترین بازار‌های صادراتی خاویار پرورشی در میان سایر کشور‌های اروپایی محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، افزایش چشمگیر میزان صادرات خاویار را به افزایش تولید این محصول در مزارع پرورشی خاویار مربوط دانست و اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده شاهد رشد بیشتر تولید و به دنبال آن صادرات خاویار پرورشی در کشور باشیم.

گفتنی است، در حال حاضر در ۲۲ استان کشور، ۱۹۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد که ۱۵۰ مزرعه دارای پروانه با تولید در حجم بالاست و ۴۵ مزرعه دیگر جزء مزارع خانگی هستند.

بنا به گفته مسئولان سازمان شیلات ایران، با توجه به مطالعات و زیرساخت‌های ایجاد شده امکان تولید بیش از ۲۰ هزار کیلو ماهیان خاویاری پرورشی در کشور پیش‌بینی شده است که جهت تحقق این امر تسهیلات لازم با معرفی سازمان شیلات ایران در اختیار علاقه‌مندان به ورود در زمینه سرمایه گذاری پرورش ماهیان خاویاری از طریق ایجاد مزارع تخصصی در تمام استان‌های کشور، قرار خواهد گرفت.

خاویار پرورشی ایرانی از مسیر گمرک جمهوری اسلامی ایران به ۳۴ کشور دنیا طی سال گذشته صادر شده است؛ و پیش‌بینی می‌شود حداقل ۵۰ درصد میزان خاویار خروجی از مسیر گمرک به صورت مسافری و چمدانی از کشور خارج شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار