۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
مدیرکل شیلات هرمزگان:

تقویت یگان حفاظت شیلات هرمزگان ضروری است/ صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری آبزیان در سال گذشته

مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: باید یگان حفاظت شیلات استان را به لحاظ نیروی انسانی و لجستیکی تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۱

تقویت یگان حفاظت شیلات هرمزگان ضروری است/ صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری آبزیان در سال گذشته

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در دیدار با امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه صید و صیادی در استان هرمزگان هموراه زمینه ساز اشتغال‌زایی، رونق و جهش تولید بوده است گفت:

خوشبختانه هرمزگان با برخورداری از بالغ بر ۴۵ هزار نفر صیاد و ۸۴۰۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۳۶۶ هزار تُن صید در سال گذشته رتبه نخست صید و صیادی کشور را از آن خود کرده است.  

مسعود بارانی ساخت و احداث ۲۳ موج شکن مردمی و ۱۹بندر صیادی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید را از دست آورد‌های خوب دولت‌های جمهوری اسلامی در استان هرمزگان خواند و تصریح کرد: شیلات و فعالیت‌های شیلاتی همواره زمینه ساز اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و تولید در کشور و به ویژه استان هرمزگان بوده است.

وی ظرفیت‌های شیلاتی به‌ویژه آبزی پروری و صیادی استان را باعث رونق منطقه و اشتغال دانست و اضافه کرد: استان هرمزگان با وجود افزون بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی، بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، افزون‌بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو، بیش از ۴۰ هزار نفر صیاد و با صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه‌ای را در فعالیت‌های شیلاتی را به خود اختصاص داده است.

بارانی از ساماندهی شناور‌های صیادی به عنوان اتفاقی خوب برای صید و صیادی استان با حمایت استانداری، سازمان شیلات ایران و وزارت اقتصاد و دارای یاد کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزوده شدن شش هزار هکتار به اراضی پرورش میگوی استان در طی دوسال اخیر و همچنین افزایش شش هزار تنی به ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان و آغاز حرکت به سمت تغییر ساختار آبزی پروری را از اقدامات خوب در حوزه شیلاتی در دوساله اخیر خواند.

بارانی همچنین با اشاره به صادرات ۲۰۰میلیون دلاری مجموعه شیلات هرمزگان در سال گذشته گفت: خوشبختانه ماهی خشک و صادرات آن، میگوی پرورشی و ... بخش قابل توجهی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

بارانی آبزی پروری، صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان، آموزش و ترویج شیلاتی، صنایع شیلاتی، تکثیر میگو، پرورش میگو، تکثیر ماهی، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر جلبک، پرورش جلبک، تکثیر، کارخانجات تولید کنسرو ماهی، پودر ماهی، عمل آوری و بسته بندی آبزیان و ... را از اهم فعالیت‌های شیلاتی، شیلات هرمزگان خواند.  

مدیرکل شیلات هرمزگان تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان هرمزگان هم در زمینه نیروی انسانی و هم لجستیک را از ضرورت‌های مهم و اساسی برای حفظ ذخایر آبزیان استان خواند و گفت: ممانعت از صید غیر مجاز آبزیان و تأمین نهاده‌های آبزی پروری به ویژه در زمینه بچه ماهی از مهمترین دغدغه‌های پیشِ‌روی فعالیت‌های شیلات استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار