۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور، گفت: با توجه به میزان سطح زیرکشت میگوی پرورشی در ۵ استان ساحلی کشور، پیش بینی می‌شود مجموع تولید میگوی امسال کشور به ۵۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲

پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۳

 

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه امسال ۱۷ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو زیرِ کشت رفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود مجموع تولید میگوی کشور امسال به ۵۰ هزار تُن برسد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور، ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته پرورش دهندگان میگوی استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان نسبت به تولید میگو اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۸۰۰ هکتار مزرعه پرورش میگو در استان گلستان زیرِ کشت رفته است، گفت: پیش‌بینی مجموع تولید در این استان ۴ هزار تُن است.

وی خاطرنشان ساخت: در مزارع زیرِ کشت رفته در استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی تولید سه هزار تُن میگو و در استان خوزستان نیز پیش‌بینی تولید سه هزار تُن را در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت که در مجموع این سه استان ۱۰ هزار تُن تولید خواهیم داشت.

خدایی با بیان اینکه بیشترین حجم تولید میگو همواره به استان‌های بوشهر و هرمزگان اختصاص دارد، بیان داشت: تولید در این دو استان نسبت به سال ۱۴۰۱ به دلیل شیوع بیماری کاهش داشته و انتظار می‌رود تولید این دو استان در مجموع بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تُن برسد.

به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور، با شروع صید میگو‌ها از مزارع پرورشی، عملیات صادرات آنها نیز به تدریج به کشور‌های هدف صادرات آغاز شده و در حال انجام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار