۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

اقامت شبانه گردشگران در جزیره شیدور ممنوع می‌شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: به منظور توسعه پایدار گردشگری در جزیره شیدور، به زودی اقامت‌های شبانه که در قالب کمپ در این جزیره صورت می‌گیرد، ممنوع خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۵

 

اقامت شبانه گردشگران در جزیره شیدور ممنوع می‌شود

 

 محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره شیدور به عنوان یکی از بزرگترین جزایر سنگی در منطقه از ویژگی‌های منحصر به فرد اکولوژی و زیست محیطی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا تلاش برای حفاظت محیط زیست این جزیره مهم خلیج فارس بیش از پیش حائز اهمیت باشد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طبیعت منحصر به فرد و نیز وجود گونه‌های جانوری خاص در این جزیره باعث شده تا شاهد افزایش حضور گردشگران در این جزیره باشیم.
وی با اشاره به ضرورت حفاظت پایدار جزیره همزمان با توسعه گردشگری شیدور، اذعان داشت: در حال حاضر امکان سفر به این جزیره از طریق روستای ساحلی مقان در بندر لنگه برای گردشگران فراهم است و شاهد اقامت شبانه از طریق برپایی کمپ در شیدور هستیم.
محسنی تاکید کرد: در راستای کاهش آسیب‌های زیست محیطی به شیدور به دلیل حضور گردشگران با تصویب طرحی ویژه به زودی اقامت‌های شبانه که در قالب کمپ در این جزیره صورت می‌گیرد، ممنوع خواهد شد که این اقدام با همکاری اداره کل محیط زیست استان صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئل در استان هرمزگان، بیان داشت: همچنین در راستای توسعه پایدار گردشگری در جزیره شیدور چندی پیش همزمان با هفته گردشگری، تفاهم نامه سه جانبه مدیریت منطقه پایدار جزیره شیدور با اداره کل محیط زیست هرمزگان و مؤسسه آموزشی مشق آفرینش به امضا  رسید.
جزیره شیدور، یکی از جزایر خلیج فارس از توابع بخش کیش شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره جزو مناطق حفاظت‌شده محیط زیست کشور و یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های پرندگانی همچون عقاب دریایی دم سفید و آبزیانی مانند لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و دلفین‌ها در خلیج‌فارس است. شیدور به عنوان پناهگاه حیات وحش و آب‌سنگ‌های مرجانی دارای اهمیت بین‌المللی است و از سال ۱۳۶۶ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
در سال ۱۳۹۵ از سوی دبیرخانه کنوانسیون گونه‌های مهاجر واقع در دفتر منطقه‌ای یونپ در بانکوک، جزیره شیدور به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم لاک‌پشت دریایی معرفی شد و به شبکه مناطق مهم لاک‌پشت‌دریایی در اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا پیوست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار