۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

نجات ۳۲۱ دریانورد مضطر در آب‌های هرمزگان/ ثبت یک تصادم دریایی و نجات جان ۱۴ خدمه یک شناور خارجی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجموع عملیات ثبت شده جستجو و نجات دریایی در شش ماهه امسال این اداره‌کل را ۱۰۳ مورد اعلام کرد که منجر به نجات جان ۳۲۱ دریانورد مضطر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۱

نجات ۳۲۱ دریانورد مضطر در آب‌های هرمزگان/ ثبت یک تصادم دریایی و نجات جان ۱۴ خدمه یک شناور خارجی

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، اسماعیل مکی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال، ۱۰۳ عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی این استان انجام شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته آمار‌ها افزایش دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها ۵۲ فروند قایق صیادی و تفریحی، ۴۴ فروند شناور‌های تجاری و هفت فروند لنج صیادی اعلام شرایط اضطرار کردند.

معاون اموردریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای افزایش ایمنی دریانوردی در شش ماهه امسال بر روی ۵۹ فروند شناور سنتی نیز عملیات جستجو و نجات دریایی انجام شد.

مکی‌زاده گفت: از مجموع هماهنگی‌ها و عملیات ثبت شده توسط مرکز جستجو و نجات دریایی استان، هفت مورد آن در شرایط نامساعد جوی و چهار مورد نیز نجات فرد از دریا بوده است.

به گفته وی؛ از ۱۰۳مورد مأموریت انجام شده نیز ۵۶ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس به دریانوردان ارائه شد که نسبت به شش ماه نخست سال گذشته، یک درصد افزایش داشت.

معاون اموردریایی بنادر هرمزگان در بخش دیگری با اشاره به ثبت یک مورد تصادم دریایی در شش ماهه امسال، گفت: این حادثه از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو و نجات دریایی استان در ۲۴مایلی جنوب غرب آب‌های کیش بود که نجات جان ۱۴ خدمه این شناور خارجی را به دنبال داشت.

مکی‌زاده همچنین آمار خدمات و مشاوره رفع نواقص تیم مرکز جستجو و نجات دریایی در این بازه زمانی را ۱۸ مورد، مدیریت رفع آبگرفتگی هفت مورد و مدیریت حریق را نیز چهار مورد اعلام کرد.

در گستره آبی استان هرمزگان که خلیج فارس و دریای عمان را در دل خود جای داده علاوه بر هشت فروند شناور ناجی ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی و با شناور‌های صیادی و تجار منطقه) به صورت شبانه روزی در امر جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

استان هرمزگان با برخورداری از دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان را برعهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار