۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

پیشنهاد ثبت ۲۰ آبان به عنوان روز ملی کیش در تقویم کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به منظور ثبت روز ۲۰ آبان به عنوان روز کیش در تقویم ملی کشور جلسات کارشناسی در سطح صاحب‌نظران، فرهیختگان و مسئولین ادارات و نهاد‌های جزیره کیش برگزار شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۳

پیشنهاد ثبت ۲۰ آبان به عنوان روز ملی کیش در تقویم کشور

 

به گزارش مانا از بندرعباس، سید علیرضا فاطمیان‌پور در این ارتباط اظهار کرد: مستندات لازم برای دفاع و ثبت روز ملی کیش آماده سازی و جمع آوری شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در جهت ثبت روز کیش در تقویم ملی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست‌های گسترده از سوی استان‌ها و شهر‌های کشور از شورای فرهنگ عمومی برای ثبت یک روز خاص در تقویم ملی کشور و رقابتی که در انتخاب روز‌های تقویم سالانه وجود دارد، با حفظ اصول آیین‌نامه نام‌گذاری روز‌های خاص شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدارک و مستندات باید از دو ویژگی قابل دفاع برخوردار باشد.

فاطمیان پور اولین ویژگی برای ثبت یک روز خاص در تقویم ملی کشور را مهم و تأثیرگذار بودن آن برای تمام قشر‌های مختلف جامعه و ارزشمند و معتبر بودن آن از دیدگاه همه ملت عنوان کرد و افزود: دومین ویژگی برای ثبت یک روز خاص در تقویم ملی کشور این است که همه مناطق کشور، آن مناسبت را با خود مرتبط بدانند و اهمیت آن منحصر به یک منطقه جغرافیایی خاص نباشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تأکید کرد: در همین راستا این ضرورت احساس می‌شد تا تمامی اقشار، اصناف، انجمن‌ها، جوامع، فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران کیش از این پیشنهاد و درخواست حمایت کنند و با جمع‌آوری طومارمردمی، ۲۰ آبان به عنوان روز کیش از پشتوانه اجتماعی و مردمی نیز برخوردار باشد.

وی از انجام مکاتباتی با نهاد امامت جمعه و جماعات، جامعه بازاریان و بازرگانان، آموزش و پرورش، فرهنگیان و هنرمندان برای تحقق این مهم خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری مستندات مورد نیاز به دبیرخانه تحویل می‌شود. فاطمیان پور ادامه داد: با برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کیش و بررسی موضوع روز کیش و اقدامات انجام شده پیشرفت‌های خوبی در این مسیر با همکاری سازنده و همگرایی مثبت تمامی مسئولین حاصل خواهد شد و نتیجه اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار