۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

افزایش ۶۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از  افزایش ۶۹ درصدی تخلیه و بارگیری و رشد ۱۷ برابری ترانزیت در بندر بوشهر در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۹

افزایش ۶۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به افزایش تحلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر اظهار داشت: در شش ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر با افزایش ۶۹ درصدی به سه میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۳۰ تن رسیده است.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی، غیرنفتی و کانتینری در بندر بوشهر به ترتیب با ۱۱۹، ۳۴ و ۳۲ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: نیمه نخست امسال در بندر بوشهر میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی یک میلیون و ۷۷۹ هزار، غیرنفتی یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن و تخلیه و بارگیری کانتینری ۳۴ هزار و ۴۵۲ تی‌ای یو  کانتینر گزارش شده است.

شکیبی‌نسب افزود: در شش ماه نخست امسال همچنین میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر با رشد ۱۷ برابری به ۹۰۴ هزار و ۷۵۵ تن رسیده است.

وی عنوان کرد: آمار تردد شناور‌های در بنادر استان بوشهر نیز در شش ماهه، در مجموع سه هزار و ۵۵۸ فروند گزارش شده که در این شاخص، آمار شناور‌های با ظرفیت ناخالص بالای هزار با رشد ۳.۲ درصدی به یک هزار و ۲۷۳ فروند رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: آمار جابه‌جایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۳۱ هزار و ۴۶۶ نفر گزارش شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار