۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا جمعه مواج و توفانی است/محدودیت دریاروی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام وضعیت نارنجی گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه مواج و توفانی است.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۲

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا جمعه مواج و توفانی است/محدودیت دریاروی

 

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد مناطق آبراهی و ساحلی خوزستان تحت تأثیر تغییرات جوی و وزش باد، متلاطم است و برای شناگران مخاطره آمیز است.
وی گفت: توصیه می‌شود شناورهای صیادی و باری برای حفظ ایمنی و پیشگیری از حوادث احتمالی‌، سفرهای دریایی خود را تا روز جمعه محدود و حتی الامکان متوقف کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: به علت سرعت وزش باد‌، احتمال غرق شدن قایق‌های صیادی در اروندرود و بهمنشیر و پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد.
سبزه زاری با بیان اینکه به علت نامساعد بودن شرایط جوی شناورهای گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان باید فعالیت خود را متوقف کنند از دریانوران خواست از طریق درگاه هواشناسی‌، از آخرین وضعیت جوی در آبهای خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان به صورت برخط‌، آگاه شوند.  
وی افزایش نسبی دما‌، بالا رفتن میزان رطوبت در ساعات صبحگاهی و شامگاهی پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد و گفت: به علت مه آلودگی و کاهش دید افقی‌، احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاههای ماهشهر و آبادان وجود دارد.
در پی بازگشت دوباره گرمای شدید و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان‌، استفاده از وسایل سرمایشی در روزهای اخیر روندی افزایش به خود گرفته است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار