۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

توقیف چهار شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های ماهشهر

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف چهار شناور صیادی حامل سوخت قاچاق (گازوییل) در آب‌های ماهشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۴

توقیف چهار شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های ماهشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا، سردار لطفعلی پاکباز با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: مأموران دریابانی ماهشهر در جریان عملیات گشت در آب‌های ساحلی منطقه، چهار فروند شناور صیادی مظنون به حمل سوخت قاچاق را متوقف و آنان را مورد بازرسی قرار دادند.
وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها، ۳۵ هزار لیتر گازوییل را کشف و ضبط کردند.
سردار پاکباز افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده، این شناور‌های صیادی قصد خروج از کشور و فروش سوخت قاچاق در بازار فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس داشتند که با هوشیاری مأموران دریابانی، از خروج غیرقانونی این سرمایه ملی جلوگیری به عمل آمد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش این محموله سوخت قاچاق را ۱۴ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در این ارتباط ۹ متهم به قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های کالای قاچاق و ارزش را برعهده دارد افزود: محموله سوخت قاچاق پس از تنظیم صورتجلسه، تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.  
در سال جاری حدود ۱.۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق هنگام خروج از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان کشف و ضبط شده است.
اختلاف قیمت سوخت در داخل کشور با فوب خلیج فارس، سبب شکل گیری قاچاق سوخت در مناطق ساحلی خوزستان شده است.
قاچاقچیان سوخت، با خروج غیرقانونی این سرمایه ملی، سود نامشروع زیادی را به جیب می‌زنند و به اقتصاد کشور آسیب نیز می‌رسانند.  
مناطق ساحلی خوزستان دردهه‌های اخیر با پدیده قاچاق کالا و سوخت روبه‌رو بوده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار