۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
فرمانده ناوگروه هندوستان:

دنبال تحکیم روابط با ایران هستیم/ تمرین مشترک نظامی هند و ایران

فرمانده ناوگروه رزمی آموزشی و صلح و دوستی نیروی دریایی هندوستان یکی از مهمترین اهداف سفر این ناوگروه به بندرعباس را تحکیم روابط حسنه با ایران و تبادل تجربیات دوجانبه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۶

دنبال تحکیم روابط با ایران هستیم/ تمرین مشترک نظامی هند و ایران

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، ناخدایکم آنشول کیشور در آیین استقبال و پهلوگیری از این ناوگروه در اسکله منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس اظهار کرد: تحکیم روابط حسنه و تبادل تجربیات از اهداف سفر ما به جمهوری اسلامی ایران است و بسیار خرسندیم که امروز در شهر زیبای بندرعباس، میهمان نیروی دریایی ارتش ایران هستیم.
وی گفت: امیدوارم در طول مدت این حضور آموزشی در بندرعباس، شاهد تبادل تجربیات خوبی میان افسران و کارکنان جوانان دو نیروی دریایی ایران و هندوستان باشیم.
تمرین مشترک نیروی دریایی ایران و هندوستان در خلیج فارس
فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش نیز در این آیین از برگزاری تمرین مشترک دریایی میان نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هندوستان در بندرعباس خبر داد.
ناخدا یکم ستاد مسعود بیگی گفت: تمرین مشترک دریایی، میان نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هندوستان برگزار می‌شود.
وی افزود: امروز در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس، شاهد پهلوگیری سه ناوشکن از نیروی دریایی هندوستان هستیم.
ناخدا یکم بیگی گفت: در مدت چهار روز پهلوگیری ناوگروه رزمی آموزشی هندی در بندرعباس، کارکنان این ناوگروه از اماکن فرهنگی و تفریحی بازدید می‌کنند.
فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این نوع رفت و آمد‌ها میان نیرو‌های دریایی مرسوم است و تحکیم روابط دوستانه رزمی و آموزشی را بدنبال دارد.
اضافه می‌شود، ازجمله برنامه‌های ناوگروه هندی در مدت چهار روز پهلوگیری در اسکله نیروی دریایی ارتش، دیدار با مقامات کشوری و لشکری در هرمزگان، جلسات دیپلماتیک بر عرشه ناوشکن‌های ایرانی و هندی، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هندوستان و همچنین بازدید کارکنان ناوگروه از اماکن فرهنگی و تجاری شهر بندرعباس است.
در این پهلوگیری ناوگروه صلح و دوستی هندی به بندرعباس، شاهد تمرین مشترک رزمی دریایی با حضور شناور‌های رزمی نیروی دریایی ارتش و شناور‌های رزمی هندوستان، در شمال تنگه هرمز و خلیج فارس خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار