۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

صید ۵۶۱ تُن میگو در سواحل شهرستان دیر

رئیس شیلات بندر دیر با اشاره به پایان فصل صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر گفت: صیادان شهرستان دیر در مدت ۴۳ روز ۵۶۱ تن میگو صید و به بازار عرضه کردند.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۴

صید ۵۶۱ تُن میگو در سواحل شهرستان دیر

 

هادی جمالی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه شهرستان دیر دارای بزرگترین بندر صیادی در جنوب کشور است اظهار داشت: صید انواع آبزیان در دستور کار صیادان قرار دارد.

وی به صید ماهی یال اسبی پرداخت و بیان کرد: در نیمه نخست امسال صیادان بندر دیر با ۱۱ کشتی، ۱۱ لنج، ۲۵۰ قایق صیادی یک‌هزار و ۷۰ تُن ماهی یال اسبی صید کردند.

رئیس شیلات بندر دیر با اشاره به صید آبزیان در شش ماه نخست امسال در سواحل شهرستان دیر گفت: یک هزار و ۶۰۰ ماهی سنگسر، کوتر، شانک، هامور، شوریده، شیر، سلطان ابراهیم، حسون، سارم، زرده، خارو، حلوا سفید و سیاه، سرخو، جش، هوور، قباد  در نیمه نخست امسال توسط صیادان دیری صید و وارد بازار شده است.

جمالی بیان کرد: صید آبزیان در خلیج فارس و سواحل شهرستان دیر در مناطق نوزادگاهی آبزیان با عمق کمتر از ۵ متر و اعماق کمتر از ۱۰ متر اطراف صیدگاه مطاف و نیم مایلی اطراف زیستگاه‌های مصنوعی دیر ممنوع است.

رئیس شیلات بندر دیر اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال اشتغال و فعالیت یک‌هزار و ۳۷۷ ملوان در امر صید آبزیان در شهرستان دیر ثبت شده که تراکم اصلی صید آبزیان در منطقه مطاف و لاور ساحلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مدت صید میگو امسال ۴۳ روز تعیین شد اظهار داشت: صید میگو در نوار ساحلی استان بوشهر از ۱۳ مرداد تا ۲۵ شهریور ماه تعیین شد.

جمالی میزان صید میگو را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان ساحلی دیر ۲۱۱ لنج و قایق در صید میگو با دریافت مجوز فعالیت کردند و در مدت یاد شده ۵۶۱ تن میگو صید و به بازار عرضه کردند.

رئیس شیلات بندر دیر اضافه کرد: ۱۱ لنج و ۲۰۰ قایق صیادی شهرستان دیر با دریافت مجوز در صید میگو مشارکت کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار