۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

تهیه دستورالعمل طبیعت‌گردی جامعه محور در تالاب‌های کشور

تهیه دستورالعمل و ضوابط مربوط به طبیعت گردی جامعه محور در تالاب‌ها با هدف بهره برداری پایدار و کمک به معیشت جوامع بومی و پیگیری اجرا با کمک وزارت گردشگری در برخی از تالاب‌های مهم از جمله شادگان صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۴

تهیه دستورالعمل طبیعت‌گردی جامعه محور در تالاب‌های کشور

 

معاون سابق محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص حفاظت از تالاب‌ها گفت: احیای تالاب‌های مهم کشور از طریق لایروبی و آبرسانی همچون میانکاله و خلیج گرگان، حله، هشیلان، مجموعه آلاگل، دهنو، دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.

مجتبی ذوالجودی ادامه داد: بازنگری و ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر‌قابل جبران تالاب‌ها در اسفند ۱۴۰۰ و پیگیری اجرای آن  و تعیین و اعلام نیاز آب محیط زیستی تالاب‌های کشور به وزارت نیرو و پیگیری تأمین از طریق کارگروه‌ها و بازدید‌های مشترک نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: تهیه دستورالعمل و ضوابط مربوط به طبیعت‌گردی جامعه محور در تالاب‌ها با هدف بهره‌برداری پایدار و کمک به معیشت جوامع بومی و پیگیری اجرا با کمک وزارت گردشگری در برخی از تالاب‌های مهم از جمله شادگان صورت گرفته است.

معاون سابق محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه همچنین از تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت زیست بومی با مشارکت تمام ذینقعان تالابی و جوامع محلی خبر داد.

به گفته ذوالجودی، توسعه دیپلماسی حفاظت و احیاء تالاب‌ها از طریق سازمان‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون رامسر و سازمان عمران ملل متحد از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته طی سال‌های اخیر توسط معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار