۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

صادرات آبزیان امسال به ۶۰ هزار تُن رسید

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: مجموع صادرات آبزیان کشور طی ماهه گذشته، ۶۰ هزار تُن اعلام شده که با توجه به اینکه این میزان در سال گذشته ۴۵ هزار و ۱۰۰ تُن بوده است، امسال شاهد رشد ۳۲ درصدی صادرات آبزیان هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۰

صادرات آبزیان امسال به ۶۰ هزار تُن رسید

 

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مجموع صادرات آبزیان کشور طی چهار ماهه گذشته،  ۶۰ هزار تُن اعلام شده که با توجه به اینکه این میزان در سال گذشته ۴۵ هزار و ۱۰۰ تن بوده است، امسال شاهد رشد ۳۲ درصدی صادرات آبزیان هستیم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، ارزش صادراتی آبزیان کشور طی چهار ماهه نخست امسال را  ۱۲۳ دلار اعلام کرد و گفت: این رقم سال گذشته طی چهار ماهه گذشته ۹۷ دلار بوده که امسال با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

خدایی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: در سال گذشته صادرات خوراک آبزیان نیز همراه با آبزیان اعلام می‌شد، اما قرار بر این شده که امسال میزان صادرات خوراک آبزیان جدا از آبزیان اعلام شود.

وی خاطرنشان ساخت: در صورتی که خوراک آبزیان را نیز محاسبه کنیم، مقدار صادرات چهار ماهه گذشته امسال عملاً  ۹۳ هزار و ۲۶۰ تن است که این رقم پارسال ۶۶ هزار و ۶۰۰ تن گزارش شده است و افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه تولید و تجار آبزیان ایران، بیان داشت: همچنین با احتساب صادرات خوراک آبزیان ارزش صادراتی امسال ۱۵۲ میلیون دلار است که پارسال ۱۱۶ میلیون دلار بوده است.

خدایی، تصریح کرد: این میزان آبزیان به کشور‌های زیادی صادر شده‌اند که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده  که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان بیان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریز‌یهای در حال انجام شاهد افزایش چشمگیر صادرات و به دنبال آن ارز‌آوری در بخش صنعت شیلات کشورمان باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار