۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

تکمیل مرحله نخست برنامه پایش محیط زیست دریای خزر

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی از تکمیل و نهایی سازی مرحله نخست برنامه منطقه‌ای پایش و ارزیابی محیط زیست دریای خزر در چارچوب برنامه‌های کنوانسیون تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۳

تکمیل مرحله نخست برنامه پایش محیط زیست دریای خزر

 

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا از تکمیل و نهایی سازی مرحله نخست برنامه منطقه‌ای پایش و ارزیابی محیط زیست دریای خزر در چارچوب برنامه‌های کنوانسیون تهران خبر داد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، افزود: برگزاری جلسات کنوانسیون تهران، نقش بسیار مهمی در حفاظت محیط زیست دریای خزر ایفا می‌کند.

وی در ادامه گفته‌های خود به تهیه نقشه‌های پهنه بندی آلودگی، پایش، پیشگیری، مقابله و کنترل منابع آلاینده در نوار ساحلی شمالی و جنوبی پایش و نظارت محیط زیست دریایی و ساحلی و مقابله با آلودگی‌ها و سوانح دریایی باهمکاری سایر دستگاه‌ها، بخش خصوصی و جوامع محلی اشاره کرد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، افزود: همچنین برنامه پایش آلودگی میکروبی سواحل به ویژه دریای خزر سالهاست که در حال انجام است و اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور پایش و نظارت دقیق و اصولی و همچنین بهبود شرایط محیط زیستی و بهداشتی شناگاه‌های ساحلی، تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور و وزارت بهداشت در سال‌های قبل منعقد شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه به روز نمایی و تکمیل و در سال جاری با امضای معاونین وزارت کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست رسید و با حمایت‌ها و همکاری مؤثر این دستگاه‌ها اقدامات مهمی در راستای بهبود وضعیت بهداشتی و محیط زیستی شناگاه‌های ساحلی خزر آغاز شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های مذکور در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشور، اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه پایش، حفاظت و پیشگیری از آلودگی‌های دریایی در دست اقدام است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار