۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

پیش‌بینی اختلال در تردد‌های دریایی هرمزگان تا پایان هفته

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود، از امروز تا پایان هفته جاری شاهد تلاطم و ناپایداری جوی دریایی در استان باشیم و بر همین اساس نیز، اختلال در تردد‌های دریایی هرمزگان دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۴

پیش‌بینی اختلال در تردد‌های دریایی هرمزگان تا پایان هفته

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اشاره به صدور هشدا زرد دریایی ۲۵ صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان، اظهار کرد: از شب گذشته، ناپایداری جوی دریایی در هرمزگان آغاز شده و این شرایط تا پایان هفته نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در ساعات ابتدایی روز‌های هفته جاری، در سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در طول روز وزش باد پیش بینی می‌شود، افزود: در ساعات بعدازظهر نیز رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات استان مورد انتظار است.  

رنجبر با بیان اینکه دریای عمان و شرق تنگه هرمز در ساعات صبح با وزش باد‌های جنوب شرقی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز در ساعات بعدازظهر با وزش باد‌های جنوب غربی متلاطم پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: توصیه می‌شود رفت و آمد‌های شناور‌ها به ویژه شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری شرایط جوی و دریایی به تناوب ناپایدار پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت سرعت وزش باد به محدوده ۲۰ نات (۳۶ کیلومتر) بر ساعت و ارتفاع موج نیز به محدوده ۱۲۰ سانتیمتر (۴ پا) می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار