۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

سوم مهرماه؛ رویداد آموزشی ترویجی شهر پایدار ساحلی برگزار می‌شود

دبیر مؤسسه مردم‌نهاد مشق آفرینش از برگزاری رویداد آموزشی ترویجی شهر پایدار ساحلی طی روز‌های آتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۳

سوم مهرماه؛ رویداد آموزشی ترویجی شهر پایدار ساحلی برگزار می‌شود

 

مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس در این ارتباط اظهار کرد: این سازمان مردم‌نهاد با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، اقدام به برگزاری رویداد آموزشی و ترویجی با عنوان «شهر پایدار ساحلی» کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تمرکز جمعیتی و نگاه ویژه به شهر‌های ساحلی کشور خصوصاً در جنوب، بیش از گذشته است، این رویداد به صورت ویژه به مسئله مهم پایدار می‌پردازد.

دبیر سازمان مردم‌نهاد مشق آفرینش عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت شهر‌های ساحلی و تالابی، افزایش جمعیت در این شهر‌ها نیازمند ملاحظات بسیار جدی است.

شیرخانی با بیان اینکه این رویداد به صورت رایگان و توسط مؤسسه مشق آفرینش برگزار می‌شود، ادامه داد: رویداد آموزشی ترویجی شهر پایدار ساحلی با نگاهی به آینده و چشم انداز این موضوع در سوم مهرماه ۱۴۰۳ به صورت آنلاین با حمایت اداره کل محیط زیست هرمزگان و در راستای ایجاد طرح پرچم‌دار سازمان با عنوان شهر پایدار ساحلی برگزار می‌شود.

وی همچنین از همکاری انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری ایران در برگزاری این نشست خبر داد و گفت: مصرف گرایی و تولید روز افزون زباله برای شهر‌های ساحلی امری نگران‌کننده است و بر همین اساس، رویداد شهر‌های پایدار ساحلی تدوین شده است.

این کارشناس و فعال محیط زیست همچنین عنوان کرد: استقرار جمعیت بیشتر در شهر‌ها و روستا‌های ساحلی، نیازمند پیش آگاهی و درک تغییرات است که بر همین اساس، نمایندگان شهرداری شهر‌های ساحلی، کارشناسان محیط زیست شهری شهر‌های ساحلی، دانشجویان، فعالان محیط زیست و ... در این نشست حضور می‌یابند.

شیرخانی عنوان کرد: شهر‌های ساحلی از اصلی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشر بوده و همواره مورد توجه قرار گرفته است، بر همین اساس برگزاری این رویداد‌ها که زمینه آگاهی‌افزایی، هم‌افزایی و اعلام ملاحظات جدید در حوزه تاب آوری پایداری شهر‌ها را فراهم می‌کند، یک اولویت مهم است.

گفتنی است، رویداد آموزشی ترویجی شهر پایدار ساحلی سه‌شنبه هفته جاری – سوم مهرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ و ۳۰ به صورت آنلاین در بستر اسکای روم برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق شماره تماس ۳۳۶۸۳۹۸۱-۰۷۶ اقدام نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار