۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵

آغاز ارزیابی عملکرد شاخص‌های ایمنی تامین‌کنندگان مجتمع بندری شهید رجایی

ارزیابی عملکرد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران فعال در مجتمع بندری شهید رجایی براساس شاخص‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، با نظارت اداره HSE و توسط تیم مشاور HSE این اداره‌کل از امروز یک‌شنبه یکم مهرماه سال جاری در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۱

آغاز ارزیابی عملکرد شاخص‌های ایمنی تامین‌کنندگان مجتمع بندری شهید رجایی

 

به گزارش مانا از بندرعباس، رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست افتتاحیه این طرح که با حضور ۱۵۰ نفر از مسئولان، کارشناسان و افسران HSE شاغل در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد، بر ضرورت آمادگی کامل تمامی تامین‌کنندگان اعم از شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران در حوزه‌های مختلف بندری، دریایی، فنی، عمرانی، خدماتی و رفاهی تصریح و مشارکت و حضور مدیران ارشد شرکتها به منظور ممیزی مطلوب و ‌استاندارد، مطابق با برنامه‌زمان بندی ابلاغ شده از سوی اداره HSE تاکید شد.

ایوب خادمی‌بندری هدف اصلی از اجرای این طرح را رتبه‌بندی پیمانکاران بر‌اساس میزان رعایت ضوابط و الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست مطابق با قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و سازمانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد پیمانکاران در مجتمع بندری شهید رجایی توسط تیمی شامل ۶ سر ممیز، ۱۵ ممیز و تحت نظارت ۱۱ کارشناس ناظر از اداره HSE در مدت ۳۰ روز انجام خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: معیار ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران، چک لیست ابلاغ شده از جانب سازمان بنادر و دریانوردی بوده که به ضرورت کسب امتیاز حدنصاب تعیین شده ( ۶۵ امتیاز از ۱۰۰امتیاز) انجام می‌گیرد.

خادمی‌بندری افزود: شرکت‌هایی که به دلیل رعایت نکردن الزامات HSE مورد انتظار ادارهHSE، امتیاز حد نصاب را کسب نکنند، موظف هستند در مهلت اعطایی نسبت به برطرف کردن نواقص و عدم انطباق‌های گزارش شده اقدام و آمادگی انجام ممیزی و ارزیابی مجدد در بهمن ماه سال جاری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم فعالیت‌های بنادر برون‌سپاری شده است، پیاده‌سازی و رعایت اصول و الزامات HSE توسط شرکت‌های بخش خصوصی را در ارتقای سطح شاخص‌های HSE و دستیابی به بندر ایمن، بدون حادثه و سبز را امری ضروری دانست.

خادمی خاطرنشان کرد: ارزیابی تأمین‌کنندگان بر‌اساس ۵۳ شاخص اصلی مورد سنجش قرار گرفته و بر همین اساس، شاخص‌های سال ۱۴۰۲، نشان دهنده ارتقای قابل توجه شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در بزرگترین بندر تجاری کشور بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار