۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

اجرای طرح دریابست از دوم تا نهم مهرماه ۱۴۰۳ در آب‌های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان در کمیته مدیریت صید استان هرمزگان از اجرای طرح دریابست از فردا، دوم مهر تا ۹ مهرماه سال جاری به مدت هشت روز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۷

اجرای طرح دریابست از دوم تا نهم مهرماه ۱۴۰۳ در آب‌های هرمزگان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی شب گذشته در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان که با حضور نماینده دریابانی استان، نماینده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، رؤسای شیلات شهرستان‌های استان هرمزگان و جمعی از مسئولین و جامعه صیادی برگزار شد، اظهار کرد: در مدت دریابست، صید همه آبزیان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح به مدت هشت روز در کلیه آب‌های استان اجرا می‌شود، افزود: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم دریاروی شناورهای صیادی، امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد.

بارانی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان را دارد، خاطرنشان کرد: در مدت اجرای آن در صورت مشاهده کوچکترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل شیات استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش همچنین با اشاره به همکاری استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه نهادهای مرتبط در اجرای این طرح، بیان کرد: حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه‌ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه‌ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح، ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال های گذشته گفت: جامعه صیادی استان همواره از اجرای این طرح استقبال داشته و اجرای موفق آن در سال‌های اخیر با مشارکت جامعه صیادی بوده است.

بارانی تصریح کرد: با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران، کمیته مدیریت صید استان تصمیم به اجرای مستمر آن نموده است.

وی تصریح کرد: دریابست در آبهای هرمزگان بی‌شک می‌تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد و شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند، بر اساس اعلام نظر تعاونی‌ها‌ی صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ممنوعیت صید اعمال می‌کند.

گفتنی است، استان هرمزگان با صید سالانه بیش از ۳۶۰ هزار تن انواع آبزی رتبه نخست صید کشور را در اختیار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار