۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹

افتتاح ۶ پروژه گردشگری در نوار ساحلی هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: به مناسبت هفته گردشگری ۶ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۶۹۵ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۷

افتتاح ۶ پروژه گردشگری در نوار ساحلی هرمزگان

 

به گزارش مانا، محمد محسنی با اعلام این مطلب افزود: این پروژه‌ها در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندر خمیر و بستک قرار دارند که شامل هتل‌آپارتمان، هتل، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری، محیط گردشگری روستایی و عشایری و موسسه آموزشی آشپزی است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته گردشگری گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت این روز، ۷ مهر در بندرعباس برگزار می‌شود که در این مراسم از بهترین‌های حوزه‌های مختلف گردشگری استان تقدیر می‌شود.

محسنی بابیان اینکه گردشگری هوایی یکی از جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری در استان است، اظهار کرد: با مشارکت باشگاه ورزش‌های هوایی نوبند سبز، روز جمعه ۶ مهرماه همایش گردشگری هوایی در کوه گنو بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط این اداره‌کل در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: چهار زیرساخت گردشگری در جزیره قشم در هفته گردشگری به بهره‌برداری می‌رسند.

او تأکید کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بندرعباس، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان گردشگری، برگزاری همایش روز کنگ و ... از دیگر برنامه‌های این هفته در استان هرمزگان خواهد بود.

سازمان جهانی گردشگری یا به اختصار UNWTO، در آغاز دهه ۸۰ میلادی، روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام گذاری کرده است.

 



 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار