۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

ظرفیت تولید ۴.۶ میلیون تن ماهی در دریا‌های کشور با استفاده از قفس‌های دریایی

مجری طرح پرورش ماهی در قفس، از برآورد ظرفیت تولید ۴.۶ میلیون تن ماهی در دریا‌های کشور بر اساس مطالعات انجام‌شده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۵

ظرفیت تولید ۴.۶ میلیون تن ماهی در دریا‌های کشور با استفاده از قفس‌های دریایی

 

محمد رنگرزجدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نقش پرورش در قفس در توسعه صنعت شیلات و آبزی‌پروری، اظهار داشت: مطالعات انجام شده برای توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس در سال ۱۳۸۰، دورنمای توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر مورد بررسی قرار گرفته است.

مجری طرح پرورش ماهی در قفس ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته برای دریاهای کشور، ظرفیت تولید ۴.۶ میلیون تن ماهی در دریا برآورد شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، این ظرفیت برای تولید ماهیان دریایی بومی کشور از جمله ماهیان سوکلا، صبیتی، هامور، راشگو، سی‌باس آسیایی، ماهی آزاد، فیل‌ماهی و قزل‌آلا فقط در قفس‌های دریایی در فاز اول و در مناطق نزدیک به ساحل برآورد شده است.

رنگرزجدی اذعان داشت: بدیهی است ظرفیت‌های بالاتری جهت پرورش در آب‌های دور از ساحل وجود دارد که پس از تکمیل ظرفیت‌های اولیه قابل بررسی خواهد بود.

مجری طرح پرورش ماهی در قفس خاطرنشان ساخت: بنابراین این صنعت به تنهایی قادر به چهار برابر کردن ظرفیت تولید فعلی به عنوان پتانسیل بالقوه است که تحقق این امر نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت شیلات کشور خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار