۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

ممنوعیت صید میگوی ببری در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان از ممنوعیت صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان از ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ تا اطلاع بعدی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۳

ممنوعیت صید میگوی ببری در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، علی دانش مهر با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: در طول سال در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در محدوده آب‌های استان بوشهر و صیدگاه بحرکان هندیجان، به مدت ۴۵ روز از اوایل مردادماه تا اواسط شهریور صید میگوی ببری آزاد و در سایر فصول سال ممنوع اعلام می‌شود.  
وی اجرای دریابست را یکی از راهبرد‌های مدیریتی مؤثر برای حفاظت و بازسازی ذخایر آبزیان عنوان کرد و افزود: ممنوعیت صید علاوه بر بهسازی و تعادل ذخائر آبزیان و کاهش اثرات تخریبی تور ترال، نقش بسزایی در افزایش صید و صیادی و اشتغال پایدار جامعه بهره بردار دارد.
وی با بیان اینکه هرگونه صید، حمل‌ونقل و همچنین حمل ادوات صید ترال در صیدگاه‌ها و بنادر صیادی استان خوزستان از ۵ مهرماه ممنوع است یادآور شد: یگان حفاظت از منابع آبزیان استان در راستای وظایف حاکمیتی و مطابق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام می‌کند.
پارسال حدود ۴۸ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و در محدوده آب‌های خوزستان صید شد.
سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های بیگانه به صیدگاه‌های کشور، فعالیت شناور‌ها و صیادان غیرمجاز، قاچاق صید به کشور‌های همسایه، صید در زمان ممنوعیت، صید ترال و بهره گیری غیرقانونی از شوکر‌های الکتریکی از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.
این عوامل تهدیدکننده سبب شده هر سال از میزان صید دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس کاسته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار