۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
استاندار هرمزگان مطرح کرد:

لزوم ایجاد درگاه ترانزیت در کشور/ ضعف حکمرانی در حوزه ترانزیت ریلی برطرف شود

استاندار هرمزگان گفت: توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی در اراضی موسوم به ۲۴۰۰ هکتاری به پهنه‌ای برای استقرار شرکت‌های تولیدی بزرگ مقیاس تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳

لزوم ایجاد درگاه ترانزیت در کشور/ ضعف حکمرانی در حوزه ترانزیت ریلی برطرف شود

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مهدی دوستی در نشست کارگروه توسعه دریامحور که با حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از طرح‌های مهم بندری در استان، توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی در اراضی موسوم به 2400 هکتاری است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم این اراضی به پهنه‌ای برای استقرار شرکت‌های تولیدی بزرگ مقیاس تبدیل شود، افزود: ایران اسلامی فرصت‌های بزرگی در حوزه ترانزیت بین‌المللی دارد که بندر شهید رجایی می‌تواند با ظرفیت‌های جدید، نقش بسزایی در رونق این بخش داشته باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تمام تلاش کشور در توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی برای این است که هزینه‌های حمل‌و‌نقل کالا در کشور کاهش پیدا کند و بتوانیم با رقبای بین‌المللی در این بخش رقابت کنیم.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش نیز با بیان اینکه گاهی واسطه‌هایی موجب می‌شوند که این مزیت‌ها از بین برود، عنوان کرد: از این رو لازم است درگاهی برای ترانزیت بین‌المللی کشور تعریف و تمام قیمت‌ها به صورت شفاف در این درگاه ارائه شود.

دوستی با اشاره به مزیت‌های نسبی ایران در ترانزیت بین‌المللی، بازنگری و همسان‌سازی تعرفه‌های ترانزیت در کشور را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه تعرفه حمل‌و‌نقل ریلی ایران با دیگر تعرفه‌های ترانزیت در ایران همخوانی ندارد، گفت: این امر موجب می‌شود که تقریباً مزیت بندری ایران بی‌اثر شده که در این بخش نیز باید ضعف حکمرانی برطرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار