کتاب رقابت و رقابت پذیریِ بنادر

کتاب "رقابت و رقابت پذیریِ بنادر" به قلم محمد راستاد (مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی) به رشته تحریر درآمد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آن را منتشر نمود.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۰

کتاب رقابت و رقابت پذیریِ بنادر

 

به گزارش خبرنگار مانا، حمل‌و‌نقل دریایی از جمله مهمترین مقوله‌های مرتبط با توسعۀ دریا محور می‌باشد. روند تجارت جهانی در طی دهه‌های اخیر همواره رو به رشد بوده و به تبع آن ظرفیت ناوگانِ کشتیرانیِ بین المللی و بنادرِ تجاری افزایش یافته‌اند. منافعِ اقتصادیِ حاصل از فعالیت‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل دریایی باعث گردیده تا کشور‌های مختلف، بر اتخاذ راهبرد‌هایی برای کسب سهم بیشتر از این بازار، تمرکز نمایند. همین امر منجر به رقابت گسترده‌ای در بین بنادرِ تجاریِ کشور‌های مختلف گردیده و بنادر تلاش می‌کنند تا با ارتقای رقابت پذیریِ خود، مشتریان بیشتری را (اعم از خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا) جذب نمایند.

از آنجا که کشور ما هم از این امر مستثنی نبوده و در حوزه‌ای قرار دارد که محدودۀ بازارِ پیرامونِ آن، فضایِ رقابتی را بین بنادرِ منطقه ایجاد می‌نماید و طبعاً برای موفقیت در این بازارِ رقابتی، نیاز به رقابت پذیر بودنِ بنادر می‌باشد، لذا پرداختن به مباحث مربوطه و ارتقای آگاهی و شناخت نسبت به این مقوله، اهمیت فراوانی خواهد داشت.

کتاب "رقابت و رقابت پذیریِ بنادر" که محمد راستاد (مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی) آن را به رشته تحریر درآورده و توسط انتشارات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشر شده است، به این مقولۀ مهم پرداخته و می‌تواند برای مراجع مختلفِ ذیربط مفید و مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار