۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

نوسازی خطوط لوله میدان نفتی ابوذر و ایلام تا پایان امسال

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، گفت: با همکاری وزارت نفت، طرح نوسازی و تعویض خطوط لوله فرسوده ابوذر و خطوط لوله داخل میدان نفتی ابوذر و ایلام آغاز شده پیشرفت مناسبی داشته و تا پایان سال تعویض و نصب آن انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۷

نوسازی خطوط لوله میدان نفتی ابوذر و ایلام تا پایان امسال

 

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی صورت گرفته طی سال‌های اخیر در راستای حفاظت محیط زیست دریایی، پیگیری تعویض و نوسازی خطوط انتقال نفت فرسوده خلیج فارس است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، افزود: خطوط انتقال نفت فرسوده در خلیج فارس به ویژه برخی خطوط شدیداً فرسوده به دفعات دچار  نشت نفت و آلودگی در دریا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند دهه اخیر این معضل به یک چالش جدی در محیط زیست دریایی منطقه تبدیل شده است، بیان داشت: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و همکاری و حمایت  وزارت نفت، طرح نوسازی و تعویض خطوط لوله فرسوده ابوذر و خطوط لوله داخل میدان نفتی ابوذر و ایلام آغاز شده پیشرفت مناسبی داشته و تا پایان سال تعویض و نصب آن انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: با اجرای این طرح بخش زیادی از آلودگی‌های نفتی ناشی از خطوط لوله انتقال نفت در خلیج فارس پیشگیری شده و منجر به کاهش آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس خواهد شد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، اذعان داشت: طبق هماهنگی صورت گرفته با همکاران وزارت نفت، برنامه نوسازی و تعویض سایر خطوط لوله انتقال نفت فرسوده نیز در دست اقدام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار