۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

خط کشتیرانی اروندکنار - کویت راه اندازی می‌شود

نماینده آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: خط کشتیرانی بندر اروندکنار - کویت راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۶

خط کشتیرانی اروندکنار - کویت راه اندازی می‌شود

 

به گزارش خبرنگار مانا، سیدمحمد مولوی در گفتگو با رسانه‌ها افزود: راه‌اندازی خط کشتیرانی پس از پیگیری‌های لازم و موافقت سازمان بنادر و دریانوردی کشور با راه انداری این خط صورت می‌گیرد.
وی گفت: کاهش مسیر دریایی از ۱۲۵ به ۶۵ مایل دریایی، کاهش زمان سفر حداقل تا ۶۰ درصد مسافت، کاهش هزینه سوخت و تسهیلات کشتی، کاهش قیمت و همچنین استقبال مسافران و گردشگران بخشی از مزایای این خط کشتیرانی است.
مولوی راه اندازی این خط کشتیرانی را در رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در بندر اروندکنار مؤثر خواند و افزود: با راه اندازی این خط آبی، امکان افزایش صادرات کالا به کویت فراهم خواهد شد.
نماینده آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موقعیت راهبردی بندر اروندکنار اشاره کرد و افزود: اروندکنار نزدیک‌ترین بندر کشور به کویت است.
وی گفت: هم اکنون خط کشتیرانی خرمشهر به کویت به صورت منظم فعال است و با راه اندازی دومین خط کشتیرانی به کویت از اروندکنار، روابط تجاری خوزستان و کویت توسعه می‌یابد.
به گزارش مانا، همه تأسیسات و زیرساخت‌های بندر اروندکنار در جریان هشت سال جنگ رژیم عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از بین رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار