۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: سرعت ۴۰ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.

وی وزش باد شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌های صیادی و تفریحی به‌ویژه قایق و شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر است.

شکوهی‌پور با تأکید بر احتیاط در تردد دریایی گفت: توصیه می‌شود در تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

وی حال حاضر ارتفاع موج دریای خلیج فارس را ۱.۵ متر اعلام و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا تا اواخر هفته جاری به ۲ متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار