۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

نصب بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل بندرعباس

مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا بندرعباس از نصب بزرگترین تاب بازی ساحلی در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸

نصب بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل بندرعباس

 

محمد احمدی‌زاده شغویی در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس، اظهار کرد: شب گذشته، بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل خواجه عطا و به همت مردم محلی نصب شد.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع این تاب ۹ متر و چوب سازه آن با وزن حدود هفت تُن، متعلق به ۵۰ سال پیش بندر شهید باهنر بندرعباس است، افزود: محله خواجه عطا یکی از محلات قدیمی شهر بندرعباس است و اهمیت فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد، با این وجود، ورزش‌های دریایی که در جوار این محله برگزار می‌شود، برای مردم شهر بندرعباس و گردشگرانی که به شهر بندرعباس سفر می‌کنند، ناشناخته مانده بود.

مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا بندرعباس خاطرنشان کرد: همین موضوع و ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری شهر بندرعباس سبب شده تا بسیاری از گردشگرانی که به هرمزگان سفر می‌کنند، بندرعباس را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند و برای تفریح به سراغ جزایر هرمزگان بروند.

احمدی‌زاده با بیان اینکه یکی از اهداف «جشنواره فرهنگی و ورزشی خواجه عطا»، معرفی جاذبه‌های ورزشی شهر بندرعباس است، ادامه داد: در راستای این طرح خودجوش مردمی، دست‌اندرکاران این جشنواره و مردم محلی اقدام به نصب بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل خواجه عطا کرده‌اند.

مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا بندرعباس که در حال حاضر معاون دریایی و بندری شهید باهنر و شرق هرمزگان است، گفت: نکته جالب در مورد این سازه، داستان چوب آن است که طی یک عملیات تعمیر از آب‌های اسکله شهید باهنر بیرون کشیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین سطح ایمنی برای این نماد در نظر گرفته شده و پایه‌های تاب در ستون‌های بتنی دفن شده است، ادامه داد: کارشناسان عمر چوب سازه این تاب را تقریباً ۵۰ سال عنوان کرده‌اند که متعلق به اقدامات پیش از انقلاب است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار