۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

عملکرد ۱۵ بندر کانتینری اروپا در نیمه اول ۲۰۲۴

در حالی که بنادر اروپا در سال ۲۰۲۳ با کاهش شدید تا متوسط ترافیک بندری روبه‌رو بود، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هفت بندر از ۱۵ بندر برتر این قاره با رشد عملیات کانتینری همراه بوده است. در این میان بندر روتردام از سایر بنادر پیش افتاد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۶

 

عملکرد ۱۵ بندر کانتینری اروپا در نیمه اول ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز، Theo Notteboom، تحلیلگر ارشد دریایی، جدولی را تهیه کرده که رشد سالانه ظرفیت ۱۵ بندر برتر کانتینری اتحادیه اروپا را در شش ماه اول سال نشان می‌دهد.

بر‌اساس این گزارش، بندر آنتورپ بلژیک با رشد ۴.۱ درصدی در رتبه دوم قرار دارد و فاصله خود را با بندر روتردام در رتبه اول، که افزایش ۲.۲ درصدی کانتینری داشته است، کم کرده است.

بندر هامبورگ آلمان در رتبه سوم با کاهش ترافیک بندری منفی ۳ درصد مواجه است.

بنادر روتردام و آنتورپ همچنان بزرگترین بنادر کانتینری اتحادیه اروپا باقی خواهند ماند، در حالی که انتظار می‌رود بندر والنسیا با سبقت از بندر پیرئوس یونان به چهارمین بندر بزرگ اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی تبدیل شود و از بندر هامبورگ آلمان پیشی بگیرد.

در ادامه گزارش این تحلیلگر دریایی آمده است، بندر سینش پرتغال، بنادر والنسیا و بارسلونا اسپانیا، بندر لو آور فرانسه، بندر برمرهافن آلمان، بندر جویا تائورو ایتالیا و بندر گدانسک لهستان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را در عملکرد بندری نشان می‌دهند.

از سوی دیگر، بندر پیرئوس یونان کاهش قابل توجهی را در ظرفیت کانتینری تجربه کرده و موقعیت رقابتی خود را به خطر انداخته است.

بنادر والنسیا، الخسیراس و برمرهافن نیز در راستای پیشی گرفتن از بندر یونان تا پایان سال تلاش می‌کنند.

بندر پیرئوس متحمل خسارات سنگین ترافیکی شده است، زیرا کاهش چشمگیر ترانزیت از کانال سوئز این بندر را به یک بن‌بست دریایی تبدیل کرده است.

Theo Notteboom در پایان خاطر نشان کرد، اگر روند فعلی ترافیک در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه یابد، رتبه‌بندی ۱۵ بندر برتر تا پایان سال تغییرات زیادی خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار