۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴

بازدید جمعی از مسئولان اجرایی و گمرکی آبادان از بندر تازه تأسیس واصلیه عراق

جمعی از مسئولان اجرایی کشور، گمرکی و دریایی آبادان از بندر تازه تأسیس واصلیه عراق واقع در ساحل اروندرود و مقابل بندر آبادان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۲

بازدید جمعی از مسئولان اجرایی و گمرکی آبادان از بندر تازه تأسیس واصلیه عراق

 

به گزارش خبرنگار مانا، این بندر جدید و تازه تأسیس عراق که در محدوده استان بصره واقع شده یک مایل دریایی با بندر آبادان فاصله  دارد.
 نماینده مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: این بندر یک معبر جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است و در حوزه گردشگری، تجارت و مراودات اقتصادی نقش بزرگی ایفا خواهد کرد.
سید محمد مولوی به آمادگی امکانات و تجهیزات بندری بندر واصلیه اشاره کرد و افزود: ساماندهی جاده بندر واصلیه تا مسیر اصلی فاو- بصره عراق ضروری و جزو برنامه مسئولان این بندر است.
وی گفت: فعالیت این بندر در آینده نزدیک می‌تواند سفر گردشگران دو کشور به خصوص زائران اربعین را تسهیل کند و حجم مراودات تجاری منطقه را بنحو قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.
مولوی دسترسی آسان بندر واصلیه به منطقه آزاد اروند فرصتی بی‌نظیر برای تردد گردشگران عراقی و سفر زائران اربعین به عراق توصیف کرد.  
جاسم محمد مدیر بندر واصلیه نیز در این بازدید گفت: پیش‌بینی می‌شود کمتر از یک ماه دیگر استقبال این بندر از مسافران عملیاتی شود.  
وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری مجوز‌های رسمی فعالیت این بندر از سوی مقامات ارشد عراقی هستیم.
جاسم محمد با بیان اینکه امکانات لازم برای ترخیص کالا در این بندر فراهم شده است. بندر واصلیه  دارای دو پست اسکله مسافری و تجاری، ۲ سالن انبار نگهداری کالا، سردخانه، مجهز به وسایل سرمایشی و اینترنت است.
علی اکبر مرزبان معاون امور دریایی سازمان بنادر ودریانوردی نیز ضمن ابراز خرسندی از بازدید خود از این بندر گفت: فعالیت رسمی بندر واصلیه می‌تواند زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی بیشتر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق باشد.
علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره نیز در این بازدید از آمادگی دو طرف برای شروع تبادل کالا و تردد مسافران و گردشگران دو کشور خبر داد و گفت: کشور ما از توسعه همه جانبه اقتصادی و تجاری با عراق استقبال می‌کند.
وحید پورحشمت مدیرکل گمرک آبادان نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های گمرک آبادان برای تبادل کالا و تردد مسافر بین آبادان و بندر واصلیه فراهم است.
وی گفت: فاصله زمانی بندر واصلیه با بندر آبادان حدود ۷ دقیقه است و این یک مزیت بسیار مناسب برای توسعه روابط تجاری دو کشور است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار