۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

تعیین محل استقرار آب شیرین کُن‌ها در سواحل جنوبی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین محدوده‌های مناسب جهت استقرار آب شیرین کُن‌ها در تمام استان‌های ساحلی جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸

تعیین محل استقرار آب شیرین کُن‌ها در سواحل جنوبی

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت طی سال‌های اخیر، ساماندهی محیط زیستی آب شیرین کُن‌ها از طریق تعیین محل استقرار آنها در نقاط ساحلی بوده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رشد چشمگیر این اقدام مهم زیست محیطی از تعیین محدوده‌های مناسب جهت استقرار آب شیرین کُن‌ها در تمام استان‌های ساحلی جنوب کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه احداث آب شیرین کُن‌های متعدد در طول سواحل کشور در حال تبدیل شدن به معضل مهم محیط زیست دریایی بود، گفت: این امر تحت کنترل سازمان محیط زیست درآمده و هم اکنون شاهد افزایش چشمگیر و قابل توجه درخواست‌ها جهت احداث آب شیرین کُن با مصارف صنعتی و آشامیدنی هستیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، آلودگی ناشی از تلخابه‌ها و پساب‌های شور و نیز تخریب اراضی ساحلی را از جمله معضلات ناشی از احداث آب شیرین کُن‌ها عنوان و تصریح کرد: تصمیم گیری در سطح ملی برای تعیین نیاز حال حاضر و آتی کشور و اتخاذ سیاست مشخص در سطح ملی برای تأمین آب مورد نیاز از طریق آب شیرین کُن‌ها و مناطق مناسب استقرار آب شیرین‌ها توسط وزاتخانه‌های نیرو و صمت از ضروریات حفاظت از محیط زیست دریایی کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار