۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

برگزاری کارگاه آموزشی موج‌سواری در بندرعباس

مدیر یکی از باشگاه‌های ورزش‌های ساحلی و دریایی از برگزاری یک دوره آموزشی مو‌ج‌سواری با حضور یکی از اساتید برجسته این رشته در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۴

برگزاری کارگاه آموزشی موج‌سواری در بندرعباس

 

صدیقه سنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس در این خصوص اظهار کرد: این کارگاه آموزشی موج سواری به مدت سه روز در ساحل سورو بندرعباس و در محل باشگاه ورزش‌های ساحلی و دریایی اورکا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی پیشنیاز دوره مربیگری و داوری این رشته است، افزود: کارگاه آموزشی موج‌سواری در دو نوبت صبح و عصر به صورت تئوری و عملی برگزار شده است.

مدیر باشگاه ورزش‌های ساحلی و دریایی اورکا بندرعباس با بیان اینکه در این دوره آموزشی 50 نفر از علاقمندان شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دوره مربیگری و داوری این رشته مهیج دریایی در چابهار برگزار می‌شود.

سنگرزاده با اشاره به اهداف برگزاری دوره آموزشی موج‌سواری خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، شناخت پتانسیل نیروهای انسانی، استعداد، سواحل و دریا  استان هرمزگان در جامعه ورزشی کشوری و بینالمللی موج‌سواری است.

وی با تاکید بر اینکه موج‌سواری یکی از رشته‌های جذاب و مهیج دریایی است که از ۱۱ ماده مختلف، زیبا و متنوع تشکیل شده است، تصریح کرد: موج‌سواری جزو رشته‌های ورزشی المپیک است و با توجه به وجود سواحل مواج در بخشی از نقاط هرمزگان، می‌توان آینده خوبی را برای این رشته تصور کرد.

مدیر باشگاه ورزش‌های ساحلی و دریایی اورکا بندرعباس همچنین گفت: موج‌سواری در ایران رو به رشد است و در برخی از سواحل جنوبی کشور مانند کیش، قشم، هرمز، چابهار وغیره امکان انجام آن وجود دارد.

سنگرزاده اضافه کرد: اغلب افراد به موج سواری به چشم فعالیتی برای سرگرمی و تفریح می‌نگرند، اما موج‌سواری یک رشته ورزشی است که ورزشکاران زیادی از سرتاسر دنیا در سطح حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنند و ما نیز قصد داریم در راستای توسعه ورزش‌های ساحلی و دریایی، این رشته را در کشور توسعه دهیم.

این مربی ورزش‌های ساحلی و دریایی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: در حال حاضر ایران سهمیه مسابقات المپیک آسیایی و سمت نائب رئیسی و ریاست غرب آسیا را در رشته موج‌سواری دارد.

وی در انتها نیز تاکید کرد: با وجود ظرفیت سواحل در جنوب کشور، امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش‌های آبی و ساحلی خصوصا در هرمزگان فراهم شده تا بتوان از این ظرفیت مغفول مانده بهره‌مند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار