۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

صدور مجوز فعالیت شناور‌های تفریحی چوبی در خورآذینی و بندر خمیر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: برای دریافت تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی یا شخص را به بانک معرفی نمی‌کنیم یا اگر معرفی کردیم بر اساس سهمیه و تخصیص اعتباراتی است که در مسیر گردشگری و صنایع دستی به بانک‌ها اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۷

صدور مجوز فعالیت شناور‌های تفریحی چوبی در خورآذینی و بندر خمیر

 

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، محمد محسنی در گفتگوی تلفنی در برنامه کیله به سؤالاتی در حوزه تعاونی‌های گردشگری و صنایع دستی پاسخ داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حوزه گردشگری دریایی و دغدغه‌های فعالین گردشگری جزیره قشم چه کاری می‌تواند انجام دهد، گفت: در منطقه آزاد قشم قوانین و مقررات خاص حاکم است، اما نافی همکاری ارگان‌های سرزمین مادری نمی‌شود.
وی افزود:، اما اگر فردی از این اداره کل مجوز فعالیت داشته باشد و ما بدانیم در حوزه عملکردی این اداره کل قرار گرفته، هر جا لازم است حمایت می‌کنیم و ادارات و سازمان‌های همکار نیز در مسیر همکاری هستند.
محسنی در پاسخ به این پرسش که در استان چه مقدار در حوزه گردشگری دریایی فعالیت داریم، اظهار کرد: در جزیره هرمز تور‌های گردشگری انجام می‌شود، در خور آذینی و خور خوران بندر خمیر مجوز فعالیت شناور‌های چوبی (شناور‌های آرام رو) داده شده و به زودی تسهیلات نیز اعطا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص فعالیت تعاونی‌های صنایع دستی گفت: بالغ بر ۱۳۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در کل استان مشغول به فعالیت هستند
وی افزود: در ماه‌های گذشته خانه صنایع دستی لافت با همکاری شهرداری افتتاح شده است و می‌توانیم تعاونی‌های فعال و اعضایشان در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم این حمایت می‌تواند در بحث تسهیلات و فروش محصولات آنها نیز باشد.
محسنی گفت: در حوزه گردشگری و صنایع دستی یا شخص را به بانک معرفی نمی‌کنیم یا اگر معرفی کردیم بر‌اساس سهمیه و تخصیص اعتباراتی است که در مسیر گردشگری و صنایع دستی به بانک‌ها اعطا می‌شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اظهار کرد: بانک هم مستند به تبصره و ماده‌های قانونی اختصاصی و پولی کشور مکلف به پرداخت تسهیلات است و این تسهیلات تعریف شده و متفاوت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: با بررسی ظرفیت‌های خالی تسهیلاتی و تقاضا، اجازه می‌دهیم از آن تسهیلات استفاده شود.
او تأکید کرد: تسهیلات با سود ۴ درصدی در حوزه گردشگری نداریم، اما می‌توانیم به حوزه تسهیلات روستایی ارجاع دهیم که آنجا سود تسهیلات پایین‌تر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار