۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان:

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/ سرعت باد در دریای عمان به ۷۲ کیلومتر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: با ادامه سامانه کم فشار فصلی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان هرمزگان تداوم می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۴

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/ سرعت باد در دریای عمان به ۷۲ کیلومتر می‌رسد

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: بر‌ساس تازه‌ترین داده‌های هواشناسی، از ظهر امروز در مناطق دریایی استان وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توده هوای گرم شکل گرفته در اقیانوس هند و دریای عمان، علاوه بر دریای عمان و تنگه هرمز، در جزایر خلیج فارس نیز با شدت گرفتن باد‌های جنوب شرقی، موجب مواج شدن دریا تا روز یکشنبه می‌شود، افزود: بعدازظهر و اوایل شب (شنبه) در ارتفاعات و برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه در برخی از مناطق مرکزی و غربی بعدازظهر و امشب احتمال گردوخاک موقتی دور از انتظار نیست، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم، بعدازظهر و شب از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

رنجبر تصریح کرد: سامانه کم‌فشار گرمسیری آسنا در موقعیت ۲۳.۶ درجه عرض شمالی و ۶۵.۷ درجه طول شرقی قرار گرفته و با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در حال پیشروی به سمت دریای عمان است.

وی گفت: با توجه به نقشه‌های فعلی، مسیر حرکت به سمت کشور عمان است و با عبور این سامانه کم فشار گرمسیری در دریای عمان مناطق ساحلی جاسک نسبتا مواج و مناطق فراساحلی طوفانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با اظهار اینکه از لحاظ دمایی نیز، روز یکشنبه با توجه به ابرناکی در بیشتر مناطق استان، کاهش نسبی دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به ناایمن بودن شرایط دریای عمان توصیه می‌شود امشب تا پایان روز یکشنبه از هرگونه فعالیت دریایی در دریای عمان جلوگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار