۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

افزایش ۱۵۰۰ تنی ظرفیت پرورش ماهی در بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با افتتاح ۳ طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۱۵۰۰ تن، تولید این آبزی در استان بوشهر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۸

افزایش ۱۵۰۰ تنی ظرفیت پرورش ماهی در بوشهر

 

عقیل امینی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های پرورش آبزیان در استان اظهار داشت: همزمان با هفته دولت طرح‌های مختلف حوزه شیلات در نقاط مختلف استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۹۸۸ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی پرورش صدف دریایی را یکی از طرح‌های افتتاحیه در هفته دولت دانست و بیان کرد: طرح پرورش صدف دریایی در سواحل استان بوشهر در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان وارد مدار فعالیت شد و ۲۰ تن به ظرفیت تولید این آبزی افزوده است.

امینی ادامه داد: افتتاح تولید میگو به روش متراکم در هفته دولت در سواحل استان بوشهر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افتتاح مرکز تکثیر و نرسری ماهی دریایی با ظرفیت ۲۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر طرح‌ها برشمرد و بیان کرد: در هفته دولت مرکز تکثیر میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی از افزودن شدن یک‌هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن طرح‌های جدید پرورش ماهی در قفس با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، ظرفیت پرورش و تولید ماهی در قفس در استان بوشهر به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افتتاح طرح‌های پرورش میگو در سواحل استان را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: در هفته دولت ۱۸ طرح پرورش میگو به جامعه هدف واگذار شد که ظرفیت تولید این آبزی حدود ۶ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع با وارد مدار شدن این طرح‌ها هفت هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید پرورش ماهی، میگو و صدف خوراکی دریایی استان بوشهر افزوده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار