۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

پیگیری آلودگی نفتی خلیج فارس در آب‌های غرب جزیره خارگ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از پیگیری حقوقى و قضایی آلودگی نفتی خلیج‌فارس در آب‌های غرب جزیره خارگ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲

پیگیری آلودگی نفتی خلیج فارس در آب‌های غرب جزیره خارگ

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالرحمن مرادزاده در نشست بررسی آلودگی نفتی جزیره خارگ  اظهار کرد: در روز‌های گذشته در نزدیکی جزیره خارگ لکه‌های نفتی مشاهده شده بود که کارشناسان محیط زیست موضوع را بررسی کرده و در همین راستا عملیات کنترل آلودگی توسط شرکت مسئول و پاکسازی توسط شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شناور‌های شرکت مسئول آغاز شده است.

وی با تاکید بر پیگیری حقوقى و قضایی این آلودگی نفتی در خلیج فارس بیان کرد: نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت وسکو‌ها و تأسیسات نفتی دریایی از مهمترین دلایل وقوع این آلودگی‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود:  خلیج فارس از اکوسیستم مهم و دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است که هرگونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب و خسارت غیرقابل جبرانی را به آن وارد می‌کند.

مرادزاده بیان کرد: جزیره خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو، زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است که آلودگی نفتی مهمترین تهدید این اکوسیستم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بنابراین به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسئول تاکید می‌شود در کنترل آلودگی و پاکسازی و اقدامات پیشگیرانه تسریع کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار