۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
مدیرکل هواشناسی هرمزگان:

خلیج‌فارس مواج می‌شود/ تشدید باد ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور

مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز از ساعات بعد از ظهر با وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی (۴۵ کیلومتر بر ساعت) موجب مواج شدن دریا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۹

خلیج‌فارس مواج می‌شود/ تشدید باد ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: بر اساس هشدار دریایی شماره ۲۳ سطح نارنجی صادر شده از سوی این اداره‌کل، در خصوص تغییر شرایط جوی، از عصر امروز سه شنبه شاهد ناپایداری‌های جوی و دریایی در سطح استان، خواهیم بود.

وی با اشاره به مواج شدن شرق خلیج فارس و دریای عمان خاطرنشان کرد: در ساعات بعد ازظهر امروز، در جزایر خلیج فارس و محدوده‌ی تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی (در محدوده‌ی ۴۵ کیلومتر بر ساعت)، سبب مواج شدن دریا تا پایان هفته خواهد شد.

رنجبر تاکید کرد: توصیه می‌شود شناور‌های سبک از تردد‌های دریایی در آب‌های جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و همچنین غرب جزیره لاوان خودداری کرده و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق استان، اضافه کرد: همچنین در ساعات بعد از ظهر و شب، افزایش موقتی سرعت وزش باد و بروز گرد وخاک در مناطق مرکزی استان و محدوده  تنگه هرمز دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین از افزایش دما طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت وزش باد‌های جنوب شرقی، دریا در محدوده جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتاً مواج خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار