۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

افتتاح ۳ طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افتتاح ۳ طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل خلیج‌فارس این استان خبر داد و گفت: ظرفیت این طرح‌ها پرورش ۱۵۰۰ تن ماهی در سال و میزان سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۴

افتتاح ۳ طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل بوشهر

 

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افتتاح چهار طرح در حوزه شیلات در استان بوشهر اظهار داشت: این طرح‌ها باسرمایه‌گذاری ۵۴۸.۵  میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و وارد چرخه تولید شد.

وی با اشاره به افتتاح سه طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل خلیج‌فارس استان بوشهر خاطرنشان کرد: ظرفیت این طرح‌ها پرورش ۱۵۰۰ تن ماهی در سال و میزان سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افتتاح ۱۸ طرح پرورش میگو در سواحل استان را از دیگر برنامه‌های هفته دولت در حوزه شیلات برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت تولید این ۱۵ طرح سالانه حدود ۶ هزار تن میگو پرورشی است که با اشتغال ۴۶۸ نفر فعالان این حوزه ۴۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

امینی ضمن اشاره به افتتاح طرح‌های روشنایی در اسکله‌های صیادی با ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی پروژه تولید میگو متراکم با ظرفیت ۲۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در سواحل بوشهر آغاز شده است.

وی آغاز ساخت تکثیر و نرسری ماهی دریایی به ظرفیت ۲۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی و ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر طرح‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در آغاز عملیات تکثیر بچه میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه در سال ۸۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افتتاح سایت پرورش صدف دریایی در سواحل بندر دیلم را مورد اشارهخ قرار داد و گفت: این طرح شامل ۱۳۰۰ قفس پرورشی در سطح یک هکتار است و ۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: تولید این طرح، افزون بر ۲۰ تن در سال است و ۴۵ شغل جدید شامل ۱۸ شغل مستقیم و ۲۷ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

امینی درآمد سالانه طرح پرورش صدف در دیلم را ۴۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: در سال اول تولید پرورش صدف دریایی، ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته برگشت داده می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهرافزود: در مجموع در هفته دولت طرح‌های پرورش آبزیان با ۹۸۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز که ۵۴۸.۵ میلیارد تومان آن افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار