۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

هشدار مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام در خصوص بارش‌های سیل آسا

مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در خصوص بارش‌های سیل آسا در روز دوشنبه شش فروردین ماه به مسافران نوروزی و دریانوردان هشدار داد.
کد خبر: ۹۸۶۲۶

هشدار مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام در خصوص بارش‌های سیل آسا

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مرکز جستجو و نجات دریایی این اداره کل که به طور شبانه‌روزی به پایش اوضاع جوی و تردد‌های دریایی در حوزه استحفاظی خود در شمال خلیج‌فارس می‌پردازد، با توجه به وضعیت جوی اخیر و وقوع بارش‌های قابل توجه در ششم فروردین به دریانوردان و میهمانان نوروزی هشدار داده و توصیه کرده گردشگری دریایی مسافران نوروزی و دیگر فعالیت‌های مرتبط با دریا انجام نشود.
اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در طول ایام تعطیلات نوروزی با استقرار شناور‌های ناجی و همیار ناجی در گردشگاه‌های دریایی ضمن ارتقاء ایمنی تردد‌های دریایی، به مهمانان نوروزی در خصوص بهره گیری ایمن از گردشگری دریایی کمک شایانی می‌کند.
از سوی دیگر هواشناسی خوزستان با اعلام وضعیت قرمز بارندگی‌های شدید در نوار ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس، نسبت به بالا آمدن سطح رودخانه‌های منتهی به خلیج‌فارس هشدار داد و از مسافران و گردشگران خواست از حریم رودخانه‌ها در مناطق ساحلی خوزستان فاصله بگیرند.
هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی آبگرفتگی در مناطق ساحلی خوزستان از شناور‌های گردشگری، صیادی و تجاری خواست فعالیت‌های خود را تا بهبود شرایط جوی و بازگشت آرامش در دریا، متوقف کنند.
پیش‌بینی شده ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۲.۵ متر نیز برسد.
به گزارش خبرنگار مانا، هم‌اکنون صد‌ها هزار گردشگر و مسافر نوروزی از سراسر کشور به مناطق ساحلی خوزستان سفر کرده‌اند.
در ایام نوروز، بازدید از محوطه‌های بندری بنادر خوزستان برای گردشگران آزاد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار