۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

پایان هشتاد و یکمین اجلاس کمیته حفاظت محیط زیست سازمان جهانی دریانوردی/ اجماع برای مقابله با گرمایش زمین از طریق کاهش آلودگی‌های دریایی

در هشتاد و یکمین اجلاس کمیته حفاظت محیط زیست سازمان جهانی دریانوردی، اعضا در مقابله با گرمایش زمین از طریق کاهش آلودگی‌های دریایی به ویژه گاز‌های گلخانه‌ای و مصرف سوخت‌های بدون کربن و پاک به اجماع رسیدند.
کد خبر: ۹۸۶۲۲
پایان هشتاد و یکمین اجلاس کمیته حفاظت محیط زیست سازمان جهانی دریانوردی/ اجماع برای مقابله با گرمایش زمین از طریق کاهش آلودگی‌های دریایی

به گزارش مانا، نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: هشتاد و یکمین اجلاس کمیته حفاظت محیط زیست سازمان جهانی دریانوردی (IMO) در مقر آن نهاد تخصصی بین‌المللی با حضور نمایندگان کشورها و مؤسسات بین‌المللی طی مدت پنج روز برگزار شد.
به گفته وی، در این اجلاس به مباحث مهمی از جمله تدوین استراتژی کاهش گازهای گلخانه‌ای GHG و استفاده از سوخت‌های جدید، مدیریت و مهار آلودگی‌های پلاستیکی، بررسی مجدد کدها و روش‌ها در کنوانسیون مدیریت آب توازن و ارزیابی بازده سیستم‌های موجود، جمع‌آوری داده‌های مصرف سوخت و محاسبه میزان کربن تولیدی برای انتقال کالا از مسیر دریا، پرداخته شد.
پسنده افزود: کیفیت بحث‌ها و‌ نتایج این مذاکرات، بیانگر اجماع اکثریت اعضا و عظم جدی کشورها در مقابله با گرمایش زمین از طریق کاهش آلودگی‌های دریایی به ویژه گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت‌های بدون کربن و پاک بود.
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: مصوبات این اجلاس تأکیدی بر تسریع ادامه مسیری است که از انقلاب صنعتی سال ۲۰۲۲ میلادی برای صنعت دریایی و کشتیرانی، ترسیم شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار