۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴

گشت مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش از گشت مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۱۸

گشت مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ایران با  کشور‌های روسیه و چین اظهار داشت: ایران در چهار سال گذشته اقدام به برگزاری رزمایش مشترک مرکب از ایران و روسیه و چین کرده است که سال قبل با افزایش تعداد کشور‌ها این رزمایش برگزار شد.

وی افزود: ایران، روسیه و چین با افزایش تعداد شناور‌ها از نظر توانمندی و ظرفیت در این رزمایش شرکت کردند و رزمایش سال ۱۴۰۲ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش در تأمین امنیت شاهرگ حیات اقتصادی کشور و تامین امنیت کشتیرانی در عمق اقیانوس‌ها با اعزام اسکورت‌ها، شناور‌ها و ناوشکن ها، امنیت را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کرده است.

دریادار ایرانی اضافه کرد: هم اکنون ناوگروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش؛ شامل ناوشکن الوند و یک یگان پشتیبانی در خلیج عدن و دریای سرخ در حال اسکورت شناور‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری گشت مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند گفت: در ادامه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، هم اکنون یک گشت مشترک دریایی برای تامین امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند در حال انجام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار