۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

قول مساعد شبه نظامیان حوثی یمن برای عبور امن کشتی‌های روسی و چینی

یک مقام ارشد شبه نظامیان حوثی یمن اعلام کرد کشتی‌های متعلق به روسیه و چین می‌توانند با امنیت کامل از دریای سرخ عبور کنند.
کد خبر: ۹۸۱۵۲

قول مساعد شبه نظامیان حوثی یمن برای عبور امن کشتی‌های روسی و چینی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، نشریه گاردین نوشت «محمد البخیتی»  یک مقام ارشد حوثی در گفتگو با  روزنامه روسی ایزوستیا اعلام  کرد: تا زمانی‌که مقصد کشتی‌ها به سمت اسرائیل نباشد با امنیت کامل از دریای سرخ عبور می‌کنند، ضمن اینکه شرایط برای تردد کشتی‌های  روسیه و چین از دریای سرخ کاملاً مهیا است.  

از سوی دیگر خبرگزاری فرانس پرس گزار‌ش داد: یک مقام حوثی تأکید کرد هیچ تهدیدی برای عبور کشتی‌های چینی و روسی وجود ندارد و شبه نظامیان حوثی یمن آماده همکاری برای عبور امن کشتی‌ها از دریای سرخ هستند به شرطی که مقصد آن‌ها به هیچ عنوان متعلق به اسرائیل  نباشند.

«محمد البخیتی» تأکید کرد: کشتی‌های مرتبط با آمریکا و بریتانیا که مناطقی از یمن را مورد حمله قرار داده‌اند و همچنین کشتی‌های ملیت‌هایی که در تشکل‌های مرتبط با آمریکا و منطقه فعالیت می‌کنند نمی‌توانند به صورت امن از گذرگاه دریای سرخ عبور کنند.  

وی در پایان گفت: هدف شبه نظامیان یمن افزایش هزینه اقتصادی برای دولت نژاد پرست اسرائیل است تا دست از کشتار مردم بی‌دفاع غزه بردارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار