۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

چین در سال ۲۰۲۳ بازار ساخت کشتی را در دست گرفت

کشتی سازان چینی در سال ۲۰۲۳ میلادی بیشترین سفارش را نسبت به سایر کشور‌ها دریافت کردند به گونه‌ای که ظرفیت سفارش ساخت کشتی در کارخانجات این کشور تا سال ۲۰۲۸ میلادی به حد اشباع رسیده است که در این ارتباط چین کره جنوبی را پشت سرگذاشت.
کد خبر: ۹۸۰۷۷

چین در سال ۲۰۲۳ بازار ساخت کشتی را در دست گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از گلوبال تایمز؛ از آن جایی‌که کشتی‌سازان چینی امکانات و تجهیزات ساخت کشتی‌های بزرگ کانتینری، فله، تانکر و کروز را دارند به همین جهت سفارش کارخانجات تا سال ۲۰۲۸ میلادی پُر شده است.

«لی هائو» سخنگوی گروه رسانه‌ای چین نیز در این زمینه گفت: بیش از ۶۰ درصد سفارشات موجود در کارخانه کشتی‌سازی گوانگژو که زمان تحویل آن‌ها ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ میلادی می‌باشد دوگانه سوز خواهند بود که  یکی از سوخت‌ها LNG و دیگری متانول است.  

وی در ادامه گفت: گروه کشتی‌سازی Hudong-Zhonghua با دریافت سفارش ساخت کشتی ۱۰۶ درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلو است، این کارخانه در حال حاضر ساخت ۱۶ فروند کشتی LNG را در دست دارد و تصمیم دارد تا سال‌های آینده ۵۰ کشتی حامل LNG بسازد.

وی با اشاره به اینکه چین شکاف فنّاوری با کره جنوبی را در ساخت کشتی پُر کرده و در صنعت کشتی‌سازی از این کشور پیشی گرفته است تأکید کرد: کشتی‌سازان چینی در سال ۲۰۲۳ میلادی بیشترین سفارش را در سراسر جهان به دست آوردند که در مجموع ۲۴.۴۶ میلیون تُن وزن ناخالص معادل ۵۹ درصد از کل کشتی‌ها در دست ساخت است و کره جنوبی برای سومین سال متوالی با ۱۰ میلیون تُن ظرفیت ناخالص دوم شد.  

وی در ادامه به هوشند‌سازی و افزایش کارآیی و بالا رفتن نیروی انسانی متخصص در کارخانجات چینی اشاره کرد و گفت: تمام کارخانجات این کشور با تجهیزات هوشمند فعالیت می‌کنند.

گزارش منتشر شده از سوی وزارت فنّاوری و اطلاعات چین نشان می‌دهد از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ میلادی حجم کشتی‌های تکمیل شده ۳۸.۰۹ میلیون DWT رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۳ درصد بالا رفت و سفارشات جدید ۶۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و به ۶۸.۴۵ میلیون DWT رسید.

در مجموع سفارشات سال‌های  قبل و سفارش دریافتی سال ۲۰۲۳ میلادی در پایان نوامبر سال گذشته میلادی به ۱۳۴.۰۹ DWT رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار