۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

انعقاد تفاهمنامه جمع‌آوری پسماند‌های ناشی از فعالیت شناور‌ها در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انعقاد تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مواد زائد نفتی و پسماند‌های ناشی از فعالیت شناور‌ها در سه بندر بوشهر، خارگ و عسلویه خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۶۲

 

انعقاد تفاهمنامه جمع‌آوری پسماند‌های ناشی از فعالیت شناور‌ها در بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب در حاشیه انعقاد تفاهمنامه جمع‌آوری مواد زائد نفتی و پسماند‌های شناور‌ها در خلیج فارس اظهار کرد: طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که در این حوزه با اکران شناسایی سرمایه‌گذار برای زون نفتی، شرکت‌های مختلفی اسناد را خریداری و در اکران شرکت کردند.  

وی بیان کرد: در این بین مذاکراتی با سه شرکت توانمند از لحاظ مالی، تجربه موفق سرمایه‌گذاری و برخوردار از امتیاز‌های موردنیاز انجام شد که در نهایت شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به عنوان سرمایه‌گذار انتخاب شد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهمنامه به ارزش یک هزار میلیارد تومان شرکت یاد شده با اداره کل بنادر و دریانوردی استان تصریح کرد: شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در دومین تفاهمنامه خود با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نسبت به جمع آوری مواد زائد نفتی و پسماند‌های ناشی از شناور‌ها در حوزه‌های بوشهر، خارگ و عسلویه با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان اقدام خواهد کرد.  

وی اظهار کرد: امید است حاصل این سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌های حوزه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی منجر به رونق بیش از پیش بنادر استان بوشهر شود.  

شکیبی نسب یادآور شد: محدوده کنونی بندر بوشهر ۵۷ هکتار است که با توسعه آن مساحت آن در مجتمع بندری نگین به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.  

وی افزود: همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج فارس، همجواری با مناطق ویژه اقتصادی، آزاد، مسیر بزرگراهی و در آینده نه چندان دور و خط ریلی از مزیت‌های مهم مجتمع بندری نگین است که این مزیت‌ها جذابیت این مجتمع را برای سرمایه گذاران دو چندان کرده است.  

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی نیز گفت: این شرکت در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی از ۲۰ سال پیش کار خود را در بنادر استان‌های بوشهر و خوزستان به صورت تخصصی حمل و بارگیری محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی آغاز کرده است.  

امیر میثم نیکفر افزود: در سال‌های اخیر استراتژی شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی این است تا برای توسعه فعالیت‌های خود در بنادر شاخص کشور مانند بوشهر گام جدی بردارد.  

وی ادامه داد: در این زمینه براساس منویات رهبر معظم انقلاب برای توسعه اقتصاد دریامحور، حمایت‌های ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی و همچنین وضعیت بسیار خوب زیرساختی در مجتمع بندری نگین راغب به سرمایه گذاری در حوزه مخازن و مشتقات نفتی این مجتمع بندری شدیم.  

نیکفر اظهار کرد: ظرفیت بار بسیار زیادی برای استان بوشهر وجود دارد که به علت بن بست بودن بندر بوشهر، این بار‌ها به سایر بنادر سرازیر می‌شد که اکنون با سیاست شکل گرفته برای رشد و توسعه مجتمع بندری نگین امید است از ظرفیت‌های موجود بیش از پیش استفاده شود.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار